28 maj 2021 - Digital kurs

Hur får vi våra besökare att konvertera från gratisläsare till betalande kund?

28
maj
Hur får vi våra besökare att konvertera från gratisläsare till betalande kund?
Plats Digital kurs
Tid 28 maj 2021, 09.00 - 12.00
Pris För medlemmar: En deltagare: 2 990 kr. Från deltagare nr två från samma förlag/tidskrift: 1 990 kr. För icke medlemmar: En deltagare: 3 490 kr, från deltagare nr två från samma förlag/tidskrift: 2 490 kr. Alla priser är exkl. moms.
Med sviktande prenumeranter inom print och en omställning till digitalt innehåll så är det många tidskrifter som halkat efter när det gäller läsarintäkter. För hur bär man sig egentligen åt för att ta betalt för innehåll på nätet och hur får man läsarna att gå från besökare till betalande kund?

En halvdagskurs om konvertering – för både marknad- och redaktion.

Under den här kursen fokuserar vi på hur man lyckas vända läsarna till betalande kunder. Vilka marknadsföringskanaler ska ni använda? Hur formulerar ni budskapet och vilka fördelar finns det för kunden? Vi tittar närmare på CAC och CLV och lär er hur nu ni ska tänka när ni analyserar era nyckeltal.

Vi tittar också på hur några andra aktörer har lyckats med sina satsningar på att konvertera läsare till abonnenter.

Ämnen vi kommer att ta upp under dagen:

  • Affärs- & prenumerationsmodeller
  • Marknadskanaler – Distribution
  • Budskap, kommunikation och marknadsföring
  • Konvertering, analys och optimering
  • KPI:er och mål
  • CX / UX
  • Churn
  • Framgångsfaktorer
  • Kompetensbehov
  • Checklista

KURSLEDARE
Jonas Berg, Media720, digital strateg, marknadsförare och analytiker med lång erfarenhet att utveckla och optimera digitala tjänster.

Karin Holmberg, Media720. Karin har jobbat som redaktör, webbredaktör, konsult på ett antal marknadsavdelningar och som chef på en nativeavdelning. Karin har under flera år jobbat med inlåst innehåll och mot uppsatta mål.

Jonas Svensson, Media720. Jonas har jobbat med produktion, innehåll, paketering, försäljning och distribution i olika roller som bland annat redaktör, marknadschef och publisher på ett flertal större magasins-och bokförlag.

Tidigare event.

Visa fler äldre event

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här