fbpx

Hur får vi våra besökare att konvertera från gratisläsare till betalande kund?

Under april och maj arrangerar vi en serie (om tre) workshops i samarbete med vår partner Media720.
Du kan välja mellan att boka dig på ett, två eller tre tillfällen.
 

Länkar till de andra två tillfällena finns längst ner på sidan. Där kan du också boka dig till en eller flera.

Kunskapshöjande workshop om konvertering – för både marknad- och redaktion.

Med sviktande prenumeranter inom print och en omställning till digitalt innehåll så är det många tidskrifter som halkat efter när det gäller läsarintäkter. För hur bär man sig egentligen åt för att ta betalt för innehåll på nätet och hur får man läsarna att gå från besökare till betalande kund på nätet?

I denna kunskapshöjande workshop fokuserar vi på hur man lyckas vända läsarna till betalande kunder. Vilka marknadsföringskanaler ska ni använda? Hur formulerar ni budskapet och vilka fördelar finns det för kunden? Vi tittar närmare på CAC och CLV och lär er hur nu ni ska tänka när ni analyserar era nyckeltal.
Under dagen tittar vi också på hur några andra aktörer har lyckats med sina satsningar på att konvertera läsare till abonnenter.

Efter introduktionen har vi en workshop utifrån frågeställningarna och det finns även tid för individuella frågeställningar.

Innehåll: Ämnen vi kommer att ta upp under dagen:

  • Affärs- & prenumerationsmodeller
  • Marknadskanaler – Distribution
  • Budskap, kommunikation och marknadsföring
  • Konvertering, Analys och optimering
  • KPIer och mål
  • CX / UX
  • Churn
  • Framgångsfaktorer
  • Kompetensbehov
  • Checklista

Övriga workshops:
Vilket redaktionellt innehåll kan ni ta betalt för?
Datum & tid: Den 14 april  kl. 09:00 – 12:00.

Vilka betallösningar är bäst för upplaga och affär?
Datum & tid: Den ​​28 maj  kl. 09:00 – 12:00.

Anmäl dig till en eller flera workshops här
Datum & tid

Den 6 maj kl 09:00 - 12:00.

Plattform

Digital workshop via Zoom.

Kursledare

Jonas Berg, digital strateg, marknadsförarare och analytiker med lång erfarenhet att utveckla och optimera digitala tjänster, Karin Holmberg, hon har jobbat som redaktör, webbredaktör, konsult på ett antal marknadsavdelningar och som chef på en native-avdelning. Karin har under flera år jobbat med inlåst innehåll och mot uppsatta mål och Jonas Svensson, han har jobbat med produktion, innehåll, paketering, försäljning och distribution i olika roller som bland annat redaktör, marknadschef och publisher på ett flertal större magasins-och bokförlag.

Avgift

För medlemmar: Ett tillfälle 3 490 kr, två tillfällen 5 990 kr, tre tillfällen 7 790 kr. För icke medlemmar: Ett tillfälle 3 990 kr, två tillfällen 6 990 kr, tre tillfällen 9 490 kr. Alla priser är exkl. moms.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Stibo Complete AB

    Som tidskriftstryckeri har Stibo Complete varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över. Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.