18 april 2023 - Kurs

Grunderna i webbanalys och datadrivet arbetssätt

18
apr
Grunderna i webbanalys och datadrivet arbetssätt
Tid 18 april 2023, 09:00 - 12:00
Pris 2 795 kr​ för en kursdag. 4 795 kr för två kursdagar. :- exklusive moms
För att lyckas i det digitala landskapet behöver vi förstå hur våra digitala kanaler presterar och kunna skapa insikter som blir till konkreta åtgärder.

Detta första steg ett, av två, vänder sig till publicister som vill fräscha upp sina kunskaper och sen ta nästa steg och vässa sig inom analys och det datadrivna arbetet.

Kursen är uppdelad i två steg, där du själv väljer om du vill gå båda eller enbart ett av stegen. Här kan du läsa om steg två. (Datadrivet arbetssätt & data storytelling)

Kursen ger dig kunskap inom:

  • Datakvalitet – grunderna för att säkerställa kvalitet
  • Datadrivet arbetssätt – så kommer man igång
  • Verktyg – hitta dina verktyg och arbetssätt
  • KPI:er – vad ska vi mäta och hur?

KURSLEDARE
Sebastian Tibbling, Agency Director på Another Media Group.
Sebastian har de senaste åren arbetat med en rad medier och varumärken med datadrivet arbetssätt och strategier för hur man växer journalistiska sajter ur perspektiven trafik, läsar- och annonsintäkter.

Sista bokningsdag är den 4 april.

Tidigare event

Visa fler äldre event
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här