Grunderna i webbanalys och datadrivet arbetssätt
Tid | 18 april 2023, 09:00 - 12:00 |
Pris | 2 795 kr för en kursdag. 4 795 kr för två kursdagar. :- exklusive moms |
Detta första steg ett, av två, vänder sig till publicister som vill fräscha upp sina kunskaper och sen ta nästa steg och vässa sig inom analys och det datadrivna arbetet.
Kursen är uppdelad i två steg, där du själv väljer om du vill gå båda eller enbart ett av stegen. Här kan du läsa om steg två. (Datadrivet arbetssätt & data storytelling)
Kursen ger dig kunskap inom:
- Datakvalitet – grunderna för att säkerställa kvalitet
- Datadrivet arbetssätt – så kommer man igång
- Verktyg – hitta dina verktyg och arbetssätt
- KPI:er – vad ska vi mäta och hur?
KURSLEDARE
Sebastian Tibbling, Agency Director på Another Media Group.
Sebastian har de senaste åren arbetat med en rad medier och varumärken med datadrivet arbetssätt och strategier för hur man växer journalistiska sajter ur perspektiven trafik, läsar- och annonsintäkter.
Sista bokningsdag är den 4 april.