fbpx

Dessa frågor ställer branschen under krisen

Hur ska vi lyckas sälja annonser i coronatider?
Hur kan vi i tidskriftsbranschen dra nytta av regeringens stödåtgärder?
Hur hittar vi rätt tonalitet i vår externa kommunikation?

Det här är några av frågorna ni medlemmar ställt till vår krispanel Akuthjälpen de senaste veckorna. På fredagens Digifrukost får du ta del av experternas svar på de vanligaste frågorna. Den som vill kan också ställa egna frågor i chattfunktionen eller mejla dem i förväg till info@sverigestidskrifter.se

Du får träffa:

Ekonomen LUDVIG GRIMLUND som svarar på frågor som:
Hur fungerar regeringens stödåtgärder och hur tidskriftsbranschen kan dra nytta av dem?
Hur fungerar det med korttidspermittering?

 

BJÖRN LORENTZI, Media 720, som hjälper till med annonser och försäljning och svarar på frågor som:
Hur ska jag hantera annonsbokningarna under rådande omständigheter?
Hur lyckas jag med annonsförsäljningen i dessa coronatider?

 

Brit Stakston

BRIT STAKSTON, mediestrateg, hjälper dig med tonaliteten i din externa kommunikation så att ni går igenom krisen utan att varumärke skadas.

Om Akuthjälpen:
Vi satte samman expertpanelen Akuthjälpen i början av coronakrisen, för att ni medlemmar skulle ha någonstans att vända er med nya frågor som krisen väcker.

Välkommen att anmäla dig till att delta!

datum & tid

24 april 09:00 - 10:00

Plats

Vid din skärm

Medverkande

Ludvig Grimlund, Win-Win Ekonomi, Björn Lorentzi, konsult Media720, Brit Stakston, mediestrateg. Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

LÄNK TILL LIVESÄNDNINGEN

Du får en länk till livesändningen i bekräftelsemejlet efter anmälan samt i ett mejl kl 8.30 på fredagen.

Kostnadsfritt

Kostnadsfritt för medlemmar.

ANMÄLAN

Osa senast kl 8.00 på fredagen den 24 april.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser Studio

    Adviser Studio är en kreativ produktionsbyrå med kompetens inom formgivning, content, affärsutveckling och digitala medier.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.