24 april 2020 - Digifrukost

Dessa frågor ställer branschen under krisen

24
apr
Dessa frågor ställer branschen under krisen
Plats Digitalt via Zoom
Tid 24 april 2020, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar.
Hur ska vi lyckas sälja annonser i coronatider? Hur kan vi i tidskriftsbranschen dra nytta av regeringens stödåtgärder? Hur hittar vi rätt tonalitet i vår externa kommunikation?

Det här är några av frågorna ni medlemmar ställt till vår krispanel Akuthjälpen de senaste veckorna. På fredagens Digifrukost får du ta del av experternas svar på de vanligaste frågorna. Den som vill kan också ställa egna frågor i chattfunktionen eller mejla dem i förväg till info@sverigestidskrifter.se

Du får träffa:


Ekonomen LUDVIG GRIMLUND som svarar på frågor som:
Hur fungerar regeringens stödåtgärder och hur tidskriftsbranschen kan dra nytta av dem?
Hur fungerar det med korttidspermittering?

BJÖRN LORENTZI, Media 720, som hjälper till med annonser och försäljning och svarar på frågor som:
Hur ska jag hantera annonsbokningarna under rådande omständigheter?
Hur lyckas jag med annonsförsäljningen i dessa coronatider?

Brit Stakston
BRIT STAKSTON, mediestrateg, hjälper dig med tonaliteten i din externa kommunikation så att ni går igenom krisen utan att varumärke skadas.

Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Om Akuthjälpen:
Vi satte samman expertpanelen Akuthjälpen i början av coronakrisen, för att ni medlemmar skulle ha någonstans att vända er med nya frågor som krisen väcker.

Välkommen att anmäla dig till att delta!

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så preppar du tidningen för kris och krig
Hur vet man om det är kris, vilka lagar gäller och vad ska du och din kollegor göra för att förbereda verksamheten? Ta hjälp av vår nya guide där du får råd av experter samt får reda på hur Polistidningen och Läkartidningen agerar.
Läs hela guiden.

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här