Fokus delar insikter från omvärldsanalys – därför lyckas vissa magasin digitalt
Plats | Digitalt via Zoom |
Tid | 23 april 2024, 09:00 - 10:00 |
Pris | Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt. |
Anmäl dig till för att lyssna till Julia Lundmark, vd Fokus samt Emil Jerndal, Principal och Max Wahlström, Associate från Invenio Growth, som tog fram omvärldsanalysen.
Genom analysen har de identifierat tre arketyper av transformation och fått fyra centrala insikter som de bedömer vara avgörande för att förstå och genomföra digital innovation inom media.
Insikterna kretsar kring hur de framgångsrika magasinen har:
– anpassat sitt produktutbud
– effektiviserat kundresan
– hanterat minskande annonsintäkter
– omstrukturerat sina organisationer
– nyttjat datan som skapas ur den digitala miljön
Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.
Varmt välkommen att anmäla dig!