23 april 2024 - Digifrukost

Fokus delar insikter från omvärldsanalys – därför lyckas vissa ​magasin digitalt

23
apr
Fokus delar insikter från omvärldsanalys – därför lyckas vissa ​magasin digitalt
Plats Digitalt via Zoom
Tid 23 april 2024, 09:00 - 10:00
Pris Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt.:- exklusive moms
Inför Fokus nya digitala strategiarbete lät de göra en stor internationell omvärldsanalys. ​Den gav viktiga insikter om vad som gjorde att vissa magasin lyckats med den digitala transformationen.

 

Anmäl dig till för att lyssna till Julia Lundmark, vd Fokus samt Emil Jerndal, Principal och Max Wahlström, Associate från Invenio Growth, som tog fram omvärldsanalysen.

Genom analysen har de identifierat tre arketyper av transformation och fått ​fyra centrala insikter som de bedömer vara avgörande för att förstå och genomföra digital innovation inom media.

Insikterna kretsar kring hur de framgångsrika magasinen har:
– anpassat sitt produktutbud
– effektiviserat kundresan
– hanterat minskande annonsintäkter
– omstrukturerat sina organisationer
– nyttjat datan som skapas ur den digitala miljön

Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här