
I början på oktober nominerades Café till Årets Tidskrift populärpress print. En höjdpunkt som var omöjlig att föreställa sig bara 12 månader tidigare. Jonas Terning, chefredaktör på Café berättar om tidningens resa det senaste året. Från kris och kamp mot vikande annonsintäkter till rekordresultat, ökad räckvidd och digitala succéer.
Hur agerar man som ledare i turbulenta – och ekonomiskt tuffa – tider? Hur får man med sig redaktionen på en kraftig förändringsresa? Hur tar man ett traditionellt printvarumärke vidare ut på digitala plattformar? Hur går man från en begränsad målgrupp i print till en bredare målgrupp digitalt, utan att tappa i trovärdighet?
DIGIFRUKOSTEN ÄR FULLSATT!
Maila mia@sverigestidskrifter.se för köplats.
15 november 09:00 - 10:00. (Kaffe och smörgås serveras från 8.30) Anmäl senast den 10 november. OBS! Begränsat antal platser. Först till kvarn.
Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.
Jonas Terning, chefredaktör Café
Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.