fbpx

Digital storytelling

kursledare

Inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt. Kursen ger inblick i olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka nyheter, reportage och gräv passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?
     
ANMÄL DIG HÄR!
Datum & tid

Den 16 oktober kl. 09.00-17.00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kursledare

Lena Grape Lilliehorn, designredaktör, informationschef, featurechef och projektledare. Lena är anställd i Östgöta Media och har som specialområde tidningsdesign, visuell presentation och grafisk storytelling.

Avgift:

För medlemmar: 3 400 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 3 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.