fbpx

Digital storytelling

kursledare

Inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt. Kursen ger inblick i olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka nyheter, reportage och gräv passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?
     
ANMÄL DIG HÄR!
Datum & tid

Den 16 oktober kl. 09.00-17.00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kursledare

Lena Grape Lilliehorn, designredaktör, informationschef, featurechef och projektledare. Lena är anställd i Östgöta Media och har som specialområde tidningsdesign, visuell presentation och grafisk storytelling.

Avgift:

För medlemmar: 3 400 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 3 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.