fbpx

Digital storytelling

kursledare

Inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt. Kursen ger inblick i olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka nyheter, reportage och gräv passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?
     
ANMÄL DIG HÄR!
Datum & tid

Den 16 oktober kl. 09.00-17.00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kursledare

Lena Grape Lilliehorn, designredaktör, informationschef, featurechef och projektledare. Lena är anställd i Östgöta Media och har som specialområde tidningsdesign, visuell presentation och grafisk storytelling.

Avgift:

För medlemmar: 3 400 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 3 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.