Digital storytelling

kursledare

Inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt. Kursen ger inblick i olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka nyheter, reportage och gräv passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?
     
ANMÄL DIG HÄR!
Datum & tid

Den 16 oktober kl. 09.00-17.00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kursledare

Lena Grape Lilliehorn, designredaktör, informationschef, featurechef och projektledare. Lena är anställd i Östgöta Media och har som specialområde tidningsdesign, visuell presentation och grafisk storytelling.

Avgift:

För medlemmar: 3 400 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 3 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.