fbpx

Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

Annonsintäkterna har störtdykt i branschen ​och vi delar alla en stor osäkerhet inför framtiden.

Vi har bjudit in Madeleine Thor, vd på IRM* som kommer att beskriva medieutvecklingen under 2020 och ge en prognos för nästa år.

Bland annat får du veta mer om:

  • Det avgörande andra kvartalet – hur föll det ut?
  • Annonsintäkter vid tidigare kriser – vad kan vi lära?
  • Prognos 2020-2021 – hur stort blir tappet 2020?

Under sändningen går det bra att ställa frågor i chatten.

Välkommen att anmäla dig!

 

*Institutet för reklam- & mediestatistik

Datum & tid

9 oktober 9.00-10.00

Plats

Vid din skärm, via Zoom.

Medverkande

Madeleine Thor, vd IRM. Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Länk

Du får en länk till livesändningen i bekräftelsen till din bokning samt 30 minuter innan livesändningen startar.

Avgift

Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar.

Anmäl dig här

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Another Media Group

    Vi är en företagsgrupp med en gemensam vision att hjälpa mediebranschen att transformeras, utvecklas och innoveras för att stå stark idag och imorgon.