9 oktober 2020 - Digifrukost

Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

9
okt
Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år
Plats Digitalt via Zoom
Tid 9 oktober 2020, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar.:- exklusive moms
Annonsintäkterna har störtdykt i branschen ​och vi delar alla en stor osäkerhet inför framtiden.


Vi har bjudit in Madeleine Thor, vd på IRM* som kommer att beskriva medieutvecklingen under 2020 och ge en prognos för nästa år.

Bland annat får du veta mer om:

  • Det avgörande andra kvartalet – hur föll det ut?
  • Annonsintäkter vid tidigare kriser – vad kan vi lära?
  • Prognos 2020-2021 – hur stort blir tappet 2020?

Under sändningen går det bra att ställa frågor i chatten.

Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Välkommen att anmäla dig!

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här