fbpx

Den nya Dataskyddsförordningen – allt du måste känna till för att undvika sanktionsavgifter

tidningiphoneDataskyddsförordningen kommer att ersätta personuppgiftslagen den 25 maj 2018. Detta kommer att medföra många förändringar för vår bransch. Till exempel krav på bättre kontroll på hur personuppgifter handhas inom förlagen och hur de lämnas ut till samarbetspartners som tryckerier etc. Dessutom måste vi anpassa hur vi samlar in personuppgifter, hur länge vi sparar dem och hur vi använder dem.


Om Du vill undvika sanktionsavgifter på upp till 4% av ditt företags totala omsättning – kom då på vårt frukostmöte den 1 december. Där reder vi ut begreppen samt förser dig med en checklista på vad som måste åtgärdas.

Anmäl dig till vårt kostnadsfria frukostmöte idag. Det leds av Axel Tandberg, en av Sveriges främsta experter inom området.

Efter Axels presentation kommer Linus Hedén från Titeldata att berätta om hur deras system kommer att vara anpassade för att stödja förlagens prenumerationsaffär gällande detta. Under frukostmötet beskriver Linus hur de arbetar för att införa det nya regelverket samt vilka praktiska aspekter som förändringen kan innebära för förlagskunder.

FRUKOSTMÖTET ÄR FULLSATT!
Mejla hanna@sverigestidskrifter.se för köplats.

Datum & tid

1 december 08:30 - 10:00. (Kaffe och smörgås serveras från 08.00)

Plats

Sveriges Tidskrifters lokaler, Vasagatan 50 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Axel Tandberg, jurist SWEDMA och Linus Hedén, vd Titeldata.

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Annons
    PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.