25 maj 2023 - Kurs

Datadrivet arbetssätt & data storytelling

25
maj
Datadrivet arbetssätt & data storytelling
Tid 25 maj 2023, 09:00 - 12:00
Pris 2 795 kr​ för en kursdag. 4 795 kr för två kursdagar. exklusive moms
För att lyckas i det digitala landskapet behöver vi förstå hur våra digitala kanaler presterar och kunna göra insikter som blir till konkreta åtgärder. Den ​här kursen vänder sig till publicister som vill få verktyg som ökar tempot och som ​vill veta ​vilka åtgärder som ger faktiska resultat.

Kursen är en fortsättning på kursen Grunderna i webbanalys och datadrivet arbetssätt men fungerar lika bra för dig som redan har en grundläggande kunskap av webbanalys.

Kursen ger dig kunskap inom:

  • Data storytelling – så får du fler att förstå hur det går
  • Smarta datadrivna arbetssätt – verktyg och tips som sparar tid
  • Verktyg – förstå dina besökare och deras beteenden på ett djupare plan (Hotjar, Optimize)
  • A/B-tester – hur kan medier arbeta med A/B-tester och hur kommer man igång
  • Våga prata data – så skapar du ett öppet klimat och får fler att våga prata

KURSLEDARE
Sebastian Tibbling, Agency Director på Another Media Group.
Sebastian har de senaste åren arbetat med en rad medier och varumärken med datadrivet arbetssätt och strategier för hur man växer journalistiska sajter ur perspektiven trafik, läsar- och annonsintäkter.

Sista bokningsdag är den 10 maj.

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så preppar du tidningen för kris och krig
Hur vet man om det är kris, vilka lagar gäller och vad ska du och din kollegor göra för att förbereda verksamheten? Ta hjälp av vår nya guide där du får råd av experter samt får reda på hur Polistidningen och Läkartidningen agerar.
Läs hela guiden.

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här