Därför är LinkedIn viktigt för magasinsaffären!
Plats | Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm |
Tid | 18 februari 2020, 09:00 (fika från 8.30) - 10:00 |
Pris | Kostnadsfritt för medlemmar. |
Vi har bjudit in två magasin som har LinkedIn som en självklar digital kanal. Kom och lyssna när tidningen Market och Chef, delar med sig av erfarenheter, insikter och sina bästa tips.
Digifrukosten vänder sig främst till dig som arbetar på ett B2B eller B2C-magasin, eftersom LinkedIn lämpar sig bäst för dessa. Och till dig som bara vill lära dig mer.
Susan Garpensund, digital strateg på Market, inleder med att kort berätta om vad LinkedIn är och hur kanalen generellt fungerar.
Efter det får vi veta hur Markets LinkedIn-resa tog fart. Susan började på tidningen för 1,5 år sedan. Under den tiden har kanalen ökat med 3915 %.
Från tidningen Chef får du träffa Karin O’Mahony, webbredaktör och Sanna Gustavsson, webbanalytiker, som bland annat berättar om:
- Därför är LinkedIn viktigt för Chefs affär.
- Chef har 90 000 följare på LinkedIn, hur fick de det?
- Hur mycket arbetstid krävs?
- Hur mäter de resultatet?
Har du specifika frågor om LinkedIn kan du mejla dem i förväg till mia@sverigestidskrifter.se.
Varmt välkommen!
Mer om…
Market är en branschtidning för dagligvaruhandeln som ges ut av Hakon förlag. Förutom tidningen finns market.se med direkt uppdatering, premiumtjänster, dagligt nyhetsbrev, analysbrev mm.
Chef beskriver sig som ett modernt mediehus. Förutom tidningen och sajten chef.se, anordnar de bland annat stora årliga event och utbildningar.