fbpx

Därför är LinkedIn viktigt för magasinsaffären!

Efter önskemål från er medlemmar har vi nu gjort en Digifrukost om LinkedIn. Väl mött!

Vi har bjudit in två magasin som har LinkedIn som en självklar digital kanal. Kom och lyssna   när tidningen Market och Chef, delar med sig av erfarenheter, insikter och sina bästa tips.

Digifrukosten vänder sig främst till dig som arbetar på ett B2B eller B2C-magasin, eftersom LinkedIn lämpar sig bäst för dessa. Och till dig som bara vill lära dig mer.

 

 

Susan Garpensund, digital strateg på Market, inleder med att kort berätta om vad LinkedIn är och hur kanalen generellt fungerar.

Efter det får vi veta hur Markets LinkedIn-resa tog fart. ​Susan började på tidningen för 1,5 år sedan. Under den tiden har kanalen ökat med 3915 %.

 

Från tidningen Chef får du träffa Karin O’Mahony, webbredaktör och Sanna Gustavsson, webbanalytiker, som bland annat berättar om:

  • Därför är LinkedIn viktigt för Chefs affär.
  • Chef har 90 000 följare på LinkedIn, hur fick de det?
  • Hur mycket arbetstid krävs?
  • Hur mäter de resultatet?

 

Har du specifika frågor om LinkedIn kan du mejla dem i förväg till mia@sverigestidskrifter.se.
Varmt välkommen!

Mer om…

Market är en branschtidning för dagligvaruhandeln som ges ut av Hakon förlag. Förutom tidningen finns market.se med direkt uppdatering, premiumtjänster, dagligt nyhetsbrev, analysbrev mm.

Chef beskriver sig som ett modernt mediehus. Förutom tidningen och sajten chef.se, anordnar de bland annat stora årliga event och utbildningar.

Datum & tid

18 februari 09:00 - 10.00 (kaffe & smörgås från kl 8.30)

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Gästtalare

Susan Garpensund, digital strateg på Market. Karin O'mahony, webbredaktör och Sanna Gustavsson, webbanalytiker på tidningen Chef

Digifrukosten vänder sig...

...främst till dig som arbetar med B2B- eller B2C-magasin, eftersom LinkedIn lämpar sig bäst för dessa. Eller till dig som bara vill veta mer.

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar i Sveriges Tidskrifter. Vi tar ut en avgift om du inte avbokat (senast 12 tim innan) vid frånvaro.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Another Media Group

    Mediebranschen står inför stora utmaningar; ökad konkurrens från globala jättar, ett ökat mediebrus i alla våra flöden och digitalisering. I ett sådan klimat behövs det en aktör som vågar. När utmaningar dyker upp och ställer nya krav på publicister och medieägare – står vi starka för att stötta genom förändring. Vi utmanar, effektiviserar, skapar lönsamhet och hittar nya intäkter.

  • Annons
    Stibo Complete AB

    Som tidskriftstryckeri har Stibo Complete varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över. Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.