fbpx

Så kan en konverteringsansvarig öka intäkterna

En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter.

Ett sätt för magasinen att öka de digitala intäkterna är att ta efter e-handeln. Några har redan gjort det, för de allra flesta är det ett nytt tänk.

Kom och lyssna på Björn Lorentzi som berättar om varför redaktionen ska rekrytera eller vidareutbilda till rollen konverteringsansvarig (CRO-Conversion Rate Optimization)En roll som har funnits i några år inom e-handeln för att optimera intäkterna.

Björn Lorentzi kommer bland annat prata om:

  • Det här gör en CRO (konverteringsansvarig) på redaktionen.
  • Därför är konverteringsansvarig den viktigaste rekryteringen.
  • Så här kan du tänka i konverteringsfrågor.

Som vanligt finns det tid för diskussion och frågor.

Anmäl dig här
Datum & tid

5 april 09:00 - 10.00 (fika från 8.30).

Gäst

Björn Lorentzi, konsult Media 720.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Kostnad

Endast för medlemmar. Kostnadsfritt, men vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte avbokar vid förhinder (senast 24 timmar innan).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser Studio

    Adviser Studio är en kreativ produktionsbyrå med kompetens inom formgivning, content, affärsutveckling och digitala medier.

  • Annons
    Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.