Så kan en konverteringsansvarig öka intäkterna

En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter.

Ett sätt för magasinen att öka de digitala intäkterna är att ta efter e-handeln. Några har redan gjort det, för de allra flesta är det ett nytt tänk.

Kom och lyssna på Björn Lorentzi som berättar om varför redaktionen ska rekrytera eller vidareutbilda till rollen konverteringsansvarig (CRO-Conversion Rate Optimization)En roll som har funnits i några år inom e-handeln för att optimera intäkterna.

Björn Lorentzi kommer bland annat prata om:

  • Det här gör en CRO (konverteringsansvarig) på redaktionen.
  • Därför är konverteringsansvarig den viktigaste rekryteringen.
  • Så här kan du tänka i konverteringsfrågor.

Som vanligt finns det tid för diskussion och frågor.

Anmäl dig här
Datum & tid

5 april 09:00 - 10.00 (fika från 8.30).

Gäst

Björn Lorentzi, tf annonschef LRF Media och konsult Media 720.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Kostnad

Endast för medlemmar. Kostnadsfritt, men vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte avbokar vid förhinder (senast 24 timmar innan).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.