5 april 2019 -
Digifrukost
Så kan en konverteringsansvarig öka intäkterna
5
apr
Plats | Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm. |
Tid | 5 april 2019, 09:00 (fika från 8.30). - 10:00 |
Pris | Endast för medlemmar. Kostnadsfritt, men vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte avbokar vid förhinder (senast 24 timmar innan). |
En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter.
Ett sätt för magasinen att öka de digitala intäkterna är att ta efter e-handeln. Några har redan gjort det, för de allra flesta är det ett nytt tänk.
Kom och lyssna på Björn Lorentzi som berättar om varför redaktionen ska rekrytera eller vidareutbilda till rollen konverteringsansvarig (CRO-Conversion Rate Optimization). En roll som har funnits i några år inom e-handeln för att optimera intäkterna.
Björn Lorentzi kommer bland annat prata om:
- Det här gör en CRO (konverteringsansvarig) på redaktionen.
- Därför är konverteringsansvarig den viktigaste rekryteringen.
- Så här kan du tänka i konverteringsfrågor.
Som vanligt finns det tid för diskussion och frågor.