fbpx

Content marketing-annonsering vs vanliga annonser

Välkommen att ta del av Sveriges mest omfattande studie av skillnaderna i annonseffekt – mellan Content och “vanliga” annonser i tryckta tidskrifter.

RAM (Research and Analysis of Media) har på uppdrag av Sveriges Tidskrifter genomfört en studie som jämför mottagandet av content marketing­-innehåll jämfört med traditionella annonser i tryckta tidskrifter. Content marketing används i studien som ett samlingsnamn för native advertising, partner promotion och advertorials, det vill säga de annonsformat som är föremål för annonsmärkning. Med vanliga annonser avses helsidesannonser i tryckta tidskrifter.

Kom på vårt frukostseminarium den 5 december, där RAM presenterar resultatet av studien och vi diskuterar ämnet med branschföreträdare.

FULLBOKAT. 

ANMÄL DIG HÄR!
datum & tid

5 december 09:00 - 10:00 (mingel och fika från 08.30).

Plats

Sveriges Tiddskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Kostnadsfritt, no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.