Content marketing-annonsering vs vanliga annonser

Välkommen att ta del av Sveriges mest omfattande studie av skillnaderna i annonseffekt – mellan Content och “vanliga” annonser i tryckta tidskrifter.

RAM (Research and Analysis of Media) har på uppdrag av Sveriges Tidskrifter genomfört en studie som jämför mottagandet av content marketing­-innehåll jämfört med traditionella annonser i tryckta tidskrifter. Content marketing används i studien som ett samlingsnamn för native advertising, partner promotion och advertorials, det vill säga de annonsformat som är föremål för annonsmärkning. Med vanliga annonser avses helsidesannonser i tryckta tidskrifter.

Kom på vårt frukostseminarium den 5 december, där RAM presenterar resultatet av studien och vi diskuterar ämnet med branschföreträdare.

FULLBOKAT. 

ANMÄL DIG HÄR!
datum & tid

5 december 09:00 - 10:00 (mingel och fika från 08.30).

Plats

Sveriges Tiddskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Kostnadsfritt, no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.