Content marketing-annonsering vs vanliga annonser

Välkommen att ta del av Sveriges mest omfattande studie av skillnaderna i annonseffekt – mellan Content och “vanliga” annonser i tryckta tidskrifter.

RAM (Research and Analysis of Media) har på uppdrag av Sveriges Tidskrifter genomfört en studie som jämför mottagandet av content marketing­-innehåll jämfört med traditionella annonser i tryckta tidskrifter. Content marketing används i studien som ett samlingsnamn för native advertising, partner promotion och advertorials, det vill säga de annonsformat som är föremål för annonsmärkning. Med vanliga annonser avses helsidesannonser i tryckta tidskrifter.

Kom på vårt frukostseminarium den 5 december, där RAM presenterar resultatet av studien och vi diskuterar ämnet med branschföreträdare.

FULLBOKAT. 

ANMÄL DIG HÄR!
datum & tid

5 december 09:00 - 10:00 (mingel och fika från 08.30).

Plats

Sveriges Tiddskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Kostnadsfritt, no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.