Branschrapport 2022 – tidskriftsbranschen i siffror
Tid | 7 april 2022, 09:00 - 10:00 |
Pris | Kostnadsfritt. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar. |
Var med när vi presenterar vår årliga kartläggning av intäkterna i den svenska tidskriftsbranschen. För sjätte året i rad tar vi temperaturen på hur branschen går, vilka intäktsslag som växer och vilka förändringar som går att se i siffrorna.
Vi som branschorganisation vill stärka befintliga aktörer i branschen med färsk och uppdaterat statistik, visa på trender över tiden och också förändra den traditionella bilden av en tidskrift. Därför genomför Sveriges Tidskrifter en helt unik undersökning av tidskriftsbranschens omsättning och intäktsfördelning.
Madeleine Thor, vd IRM presenterar vår årliga branschrapport med en kartläggning av intäkterna i tidskriftsbranschen under 2021.
Case: Aller media
De digitala annonsintäkterna har ökat stort hos Aller media de senaste åren. Vad ligger bakom framgången? Vad kan branschen lära av Aller media? Dick Wästberg, Head of Programmatic & Display på Aller media delar med sig av deras erfarenheter och insikter.
Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.