7 april 2022 - Digitalt event

Branschrapport 2022 – tidskriftsbranschen i siffror

7
apr
Branschrapport 2022 – tidskriftsbranschen i siffror
Tid 7 april 2022, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar.:- exklusive moms
Var​mt välkommen på ett digitalt frukostseminarium med fokus på intäktsutvecklingen i den svenska tidskriftsbranschen.

Var med när vi presenterar vår årliga kartläggning av intäkterna i den svenska tidskriftsbranschen. För sjätte året i rad tar vi temperaturen på hur branschen går, vilka intäktsslag som växer och vilka förändringar som går att se i siffrorna.

Vi som branschorganisation vill stärka befintliga aktörer i branschen med färsk och uppdaterat statistik, visa på trender över tiden och också förändra den traditionella bilden av en tidskrift. Därför genomför Sveriges Tidskrifter en helt unik undersökning av tidskriftsbranschens omsättning och intäktsfördelning.


Madeleine Thor, vd IRM presenterar vår årliga ​​branschrapport med en kartläggning av intäkterna i tidskriftsbranschen under 2021.

 


Case: Aller media
De digitala annonsintäkterna har ökat stort hos Aller media de senaste åren. Vad ligger bakom framgången? Vad kan branschen lära av Aller media? Dick Wästberg, Head of Programmatic & Display på Aller media delar med sig av deras erfarenheter och insikter.


Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här