23 mars 2022 - Digital kurs

Hur kommunicerar jag tydligt och ger konstruktiv feedback?

23
mar
Hur kommunicerar jag tydligt och ger konstruktiv feedback?
Plats Digital kurs
Tid 23 mars 2022, 09:30 - 16:00
Pris 1 995 kr exkl moms. :- exklusive moms
En webbutbildning som ger handfasta verktyg, träning och reflektion i hur man ger feedback.

Hur ger jag utvecklande feedback och gör den konstruktiv? Hur skapar jag motivation och gör min feedback ​resultat- och förändringsorienterad? Hur kan jag ge feedback som skapar lust?

Har du ställt dig de här frågorna?
Då är det här en kurs för dig! Under den här intensivkursen kommer du att få bra verktyg och öva dig att ge feedback utifrån behoven i din egen vardag.

Många arbetar nu med transformation och förändringar i sina organisationer. Vad företagen ofta glömmer bort är att förutom att hitta nya affärsidéer, ändra affärssystem och arbetsmetoder, måste man få med sig människorna. Hur gör man det? Feedback är ett mycket kraftfullt verktyg för att lyckas med detta. Kontinuerlig feedback och tydlig kommunikation med hög transparens är A och O för att lyckas med förändring.

Vad får jag på kursen?
Vi kommer att fundera över när och hur man använder sig av feedback och varför det är så viktigt för medarbetarnas utveckling och effektivitet. Man kan säga att medarbetarna är plantan och återkopplingen är vattnet som får plantan att växa, men det måste göras vid rätt tillfälle och med rätt inställning. Då händer det saker – både med effektiviteten och med förändringsarbetet.

MÅLGRUPP
Personer som ansvarar för att leda andras arbete (redaktionschefer, webbredaktörer, chefredaktörer, säljchefer, säljledare, personer som lägger ut freelanceuppdrag, ekonomiansvariga, AD, layoutare osv) eller som ansvarar för att göra förändringar som påverkar medarbetare eller deras arbetsuppgifter.

KURSLEDARE

Elisabeth Palombo, ledarskap- och förändringskonsult, med lång erfarenhet av att utbilda mediechefer, bl a som chef för Bonniers koncernuniversitet, Bonnier Media University.

”Inspirerande. Bra mix av teori och bra praktiska övningar. Bra möjlighet att ställa frågor.”

”Verktygen jag får med mig från kursen känns konkreta och användbara.

Sista anmälningsdag är den 16 mars.

Stor guide: Så lyckas du med AI-bilder
Skapandet, användningen, juridiken. Här får du en komplett guide till att lyckas med dina AI-bilder. Vi tipsar om vilka verktyg som är att föredra för publicister – och vilka du bör undvika.
Läs hela guiden.

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här