16 november 2023 - Extern kurs

Ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat

16
nov
Ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat
Erbjudande: utbildning om ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat till rabatterat pris för dig som är medlem i Sveriges Tidskrifter

Miljö- och hållbarhetsargument är numera vanligt förekommande i marknadsföring. Konsumenterna har ett ökande miljöintresse och efterfrågar vad företag gör i sitt miljöarbete och företag vill dessutom gärna kommunicera om sitt miljöarbete. Användning av miljöargument ställer höga krav på bevis och det är lätt att hamna snett i kommunikationen. Från den 1 september gäller dessutom nya regler för marknadsföring med bland annat hårdare sanktioner.

Internationella Handelskammaren (ICC) har uppdaterat de miljö- och klimatriktlinjer som varit ett komplement till ICC:s regler för reklam- och marknadskommunikation och erbjuder nu en digital utbildning om vad som är ett miljö- och klimatpåstående och hur dessa får användas i marknadskommunikation m.m.

För branscher inom media är det extra viktigt att vara uppdaterad om reglerna då det även finns ett medverkansansvar i marknadsföringslagens regler som kan bli aktuellt. För dig som är medlem i Sveriges Tidskrifter finns nu en möjlighet att gå ICC:s digitala utbildning till rabatterat pris. Koden är SveTidn2022 och kan användas av alla anställda i era medlemsföretag.

Läs mer om utbildningens innehåll här

Ta del av aktuella datum och anmäl dig som medlem i Sveriges Tidskrifter till rabatterat pris här

Tidigare event

Visa fler äldre event
Allt om Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan 2024
Insikter och summering av branschens största event, läs om alla vinnarna av Tidskriftspriset och kolla på mingelbilderna från dagen och kvällen.
Läs mer på vår samlingssida

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här