14 december 2022 - Extern kurs

Ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat

14
dec
Ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat
Erbjudande: utbildning om ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat till rabatterat pris för dig som är medlem i Sveriges Tidskrifter

Miljö- och hållbarhetsargument är numera vanligt förekommande i marknadsföring. Konsumenterna har ett ökande miljöintresse och efterfrågar vad företag gör i sitt miljöarbete och företag vill dessutom gärna kommunicera om sitt miljöarbete. Användning av miljöargument ställer höga krav på bevis och det är lätt att hamna snett i kommunikationen. Från den 1 september gäller dessutom nya regler för marknadsföring med bland annat hårdare sanktioner.

Internationella Handelskammaren (ICC) har uppdaterat de miljö- och klimatriktlinjer som varit ett komplement till ICC:s regler för reklam- och marknadskommunikation och erbjuder nu en digital utbildning om vad som är ett miljö- och klimatpåstående och hur dessa får användas i marknadskommunikation m.m.

För branscher inom media är det extra viktigt att vara uppdaterad om reglerna då det även finns ett medverkansansvar i marknadsföringslagens regler som kan bli aktuellt. För dig som är medlem i Sveriges Tidskrifter finns nu en möjlighet att gå ICC:s digitala utbildning till rabatterat pris. Koden är SveTidn2022 och kan användas av alla anställda i era medlemsföretag.

Läs mer om utbildningens innehåll här

Ta del av aktuella datum och anmäl dig som medlem i Sveriges Tidskrifter till rabatterat pris här

Allt om branschens största dag och kväll!
Läs vad som hände på Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan, se mingelbilderna och vilka som vann Tidskriftspriset 2022!
Läs mer här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här