Almedalen: Hur nås unga i valrörelsen 2018?

Valpodden 800K med Irena Pozar och Johanna Nordström

Många unga kvinnor har ett stort engagemang i samhällsfrågor. Trots det har gruppen ett lägre valdeltagande jämfört med äldre väljare. Hur ska ungas engagemang fångas upp av politiken idag och i framtiden? Och vilken roll spelar sociala och traditionella medier i det arbetet? Sveriges Tidskrifter och Veckorevyns valpodd 800K bjuder in till en diskussion om ett av demokratins mest brännande ämnen.

Valpodden 800K har under året intervjuat partiledare och diskuterat unga kvinnors perspektiv och engagemang i samband med årets valrörelse. Johanna Nordström från Veckorevyn/800K tillsammans med Linnea Isaksson från Bonnier Magazines & Brands frågar ut kultur- och demokratiministern samt en insatt panel.

Medverkande:

  • Alice Bah Kuhnke, kultur- och demokratiminister (mp)
  • Alice Erlandsson (m), MUF Kalmar län, kandiderar till riksdagen i höst
  • Lihini Wijesinghe, ordförande i föreningen Fler Unga
  • Johanna Nordström, moderator, komiker, programledare Veckorevyns valpodd 800K
  • Linnea Isaksson, moderator, Head of Video Content, Bonnier Magazines & Brands
    Irena Pozar, moderator, Veckorevyn (medverkar ej pga sjukdom)

Anmälan: Öppet seminarium, först till kvarn.

Kontakt: Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifter

Datum & tid

2 juli kl 11.00-11.45

Plats

Takterrassen Donnerska huset, Visby, (ingång på vänster sida om huset)

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.