Nätverksfrukost för ansvariga utgivare


Pressetik och ansvarigt utgivarskap är ett av Sveriges Tidskrifters fokusområden. Nätverksfrukosten riktar sig till dom som vill nätverka och diskutera aktuella ämnen med branschkollegor.

Temat för träffen är- nätkränkningar som rättsligt och demokratiskt problem.
Allt fler pekar på ökat antal kränkningar i sociala medier och andra internetmiljöer och att angreppen i förlängningen kan ha en stark påverkan på politiker, journalister och andra personer och organisationer med någon typ av demokratiuppdrag.

Institutet för Juridik och Internet har släppt en rapport om nätkränkningar som rättsligt och demokratiskt problem författad av professor Hans-Gunnar Axberger, tidigare pressombudsman och justitieombudsman. Rapporten är den första i en skriftserie som syftar till att vidga perspektiven på fri- och rättighetsfrågor på internet.

Kom och lyssna på när Ängla Eklund, biträdande jurist på Advokatfirman Delphi presenterar rönen ur boken samt efterföljande paneldiskussion.

Föreläsare:
Ängla Eklund, biträdande jurist på Advokatfirman Delphi.

Paneldeltagare:
Helle Klein, chefredaktör/vd/ansvarig utgivare på Dagens Arbete.
Irena Pozar, chefredaktör på Veckorevyn.com.

Nätverksfrukosten riktar sig främst till dom som gått kursen för ansvariga utgivare i Sveriges Tidskrifters regi samt medlemstitlar.

Frukost serveras från kl 08.30 för dem som vill komma innan och nätverka samt diskutera temat för dagen.

Varmt välkommen!

ANMÄL DIG HÄR!
datum & tid

29 januari 09:00 - 10:00 (kaffe och smörgås serveras från kl 08.30 för dem som vill komma innan och nätverka samt diskutera temat för dagen).

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar no-show- avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.