fbpx

Om att vara chef i coronatider

Vi befinner oss alla i tuffa tider med en stor osäkerhet inför framtiden. Ingen vet när situationen kommer att återgå till något som kan kallas normalt.
Som chef får du mycket nytt att hantera vid sidan av det löpande arbetet, som behöver fungera oavsett allt annat. Ekonomin svajar rejält.

Hur mår egentligen cheferna i dessa tider?

Helle Klein, chefredaktör på Dagens Arbete, leder ett samtal mellan Susanna Lundell chefredaktör på Kommunalarbetaren, Lars Grafström, kommersiell direktör på Alma Talent samt organisationspsykologen Jonas Mosskin.

De kommer bland annat prata om:

  • Det här är tuffast att hantera i krisen
  • Eventuella lärdomar krisen ger
  • Tips från cheferna. Så gör vi för att hålla ut, psykiskt och fysiskt.

Jonas Mosskin ger exempel på hur du kan skapa en hållbar situation för dig som chef och för dina medarbetarna.

Jonas jobbar bl a som rådgivare till ledningsgrupper och organisationer och även med coachning på individnivå.

Välkommen att anmäla dig!

Datum & tid

29 maj 09:00 - 10:00

Plats

Vid din skärm, via zoom

Medverkande

Helle Klein, chefredaktör på Dagens Arbete, Lars Grafström, kommersiell direktör Alma Talent, Susanna Lundell, chefredaktör Kommunalarbetaren samt organisationspsykologen Jonas Mosskin.

Länk till livesändningen

Du får en länk till livesändningen i bekräftelsemejlet efter anmälan samt i ett mejl kl 8.30 den 29 maj

Anmälan

Senast kl 8.00 den 29 maj

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    P1 Annons

    P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.

  • Annons
    Another Media Group

    Mediebranschen står inför stora utmaningar; ökad konkurrens från globala jättar, ett ökat mediebrus i alla våra flöden och digitalisering. I ett sådan klimat behövs det en aktör som vågar. När utmaningar dyker upp och ställer nya krav på publicister och medieägare – står vi starka för att stötta genom förändring. Vi utmanar, effektiviserar, skapar lönsamhet och hittar nya intäkter.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.