Normer för annonsering i tidning/tidskrift

Tidningsutgivarna och Föreningen Sveriges Tidskrifter har fastställt föreliggande normer för annonsering att gälla fr o m 2010-01-01. Normerna som redovisas i avsnitt I nedan, reglerar förhållandet mellan medieföretag och annonsör eller beställare vid köp, försäljning och förmedling av annonser i digitala och tryckta tjänster och produkter i de fall andra villkor inte överenskommits.

Föreliggande normer gäller från 2010 och är en sammanslagning av Normer för annonsering i tidning/tidskrift samt Normer för annonsering i elektroniska tjänster och produkter.

Ladda ner Normer för annonsering i tidning/tidskrift.

Etiketter: checklista guide

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.