Tillsammans med branschorganisationen Kontakta har vi tagit fram en guide för tillämpning av skriftlighetskrav vid telefonförsäljning.
Tidningsutgivarna och föreningen Sveriges Tidskrifter har fastställt föreliggande normer för annonsering att gälla fr o m 2010-01-01. Normerna som redovisas i avsnitt I nedan, reglerar förhållandet mellan medieföretag och annonsör eller beställare vid köp, försäljning och förmedling av annonser i digitala och tryckta tjänster och produkter i de fall andra villkor inte överenskommits. Föreliggande normer [...]
En arbetsgrupp inom Utgivarna har utarbetat riktlinjer och rekommendationer för att på ett enkelt och tydligt sätt fånga upp moment som gör det enklare för läsaren, tittaren och lyssnaren att oavsett plattform förstå i vilken kontext publiceringen ska ses.
Sveriges Tidskrifters riktlinjer för native advertising har tagits fram av en särskild utsedd task force med representanter från flera stora tidskriftsförlag som alla jobbar med native advertising idag. Gruppen fick i uppgift att ta fram nya riktlinjer kring annonsmärkning och en definition av native advertising, något som efterfrågats i branschen. Läs våra Riktlinjer för native advertising här.
I maj 2018 ersätts personuppgiftslagen (PuL) av den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Här hittar du dokumentation från frukostmötet om GDPR för medlemstidskrifter.
P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.
En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.
Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.