”Thomas Mattsson är naiv”

Publicistpodden 2022 20 oktober
”Thomas Mattsson är naiv”
Äntligen har Publicistpodden en ny regering att sätta tänderna i. Och så får vi lära oss hur man säljer lösnummer.

Det 135:e avsnittet av Publicistpodden utgår från årets Tidskriftsdag på Cirkus i Stockholm. Programledare Jonas Nordling tog där med sina panelister Helle Klein och Thomas Mattsson till en loge för att med hjälp av en handmikrofon få deras reaktioner nu när vi äntligen fått en ny regering med Tidöavtal och allt.

Dessutom presenteras förstås alla vinnare av årets Tidskriftspriser, och så intervjuas Bamses chefredaktör Charlotta Borelius efter att hennes tidning fått Sveriges Tidskrifters Stora Pris.

Avslutningsvis får vi dessutom veta allt om lösnummerförsäljning i butik i en längre intervju med Tidsams vd Daniel Andersson.

Om podden

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jn@da.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här