Se sändningen: Trendrapport digitala läsarintäkter 2021

Livesändning 4 maj
Se sändningen: Trendrapport digitala läsarintäkter 2021
För andra året i rad släpper vi trendrapporten om digitala läsarintäkter i tidskriftsbranschen. Rapporten bygger på granskningar av 433 magasinsajter och information från ett femtiotal svenska förlag.

Här kan du se presentationen av rapporten på vår livesända digifrukost.

Trendrapport digitala läsarintäkter 2021

Rapporten har gjorts av Lars Dahmén och Fredrik Agrén från HiGear Transformation på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Alla medlemmar kan ladda ner hela rapporten gratis, bakom lösenord. Kontakta info@sverigestidskrifter.se om du inte har lösenordet.

I rapporten framkommer bland annat:

  • Hur det gått med intäkterna från digitala prenumerationer
  • Hur prissättningen utvecklats för B2B respektive konsumentmagasin
  • Frustrationen kring teknik och system är stor
  • Nu börjar pappersmagasinen avvecklas, framför allt bland B2B-titlarna

Efter presentationen följer en diskussion med fokus på den frustration branschen känner kring teknik och olika system som inte håller vad de lovar.

Medverkar i diskussionen gör:
Josefin Sigedal, vd Affärsvärlden, Per Danielsson, chefredaktör Ny Teknik och Jonas Åström, prenumerationsexpert och grundare Recuro.

Om Trendrapporten
Hela 433 sajter från 206 medieaktörer kartlagda.
Inom kort kommer alla medlemmar i Sveriges Tidskrifter få tillgång till trendrapporten.

Samhällsbärande
Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
Fyra tidskrifter som gör skillnad

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

    Lyssna på Tidskriftspodden

    Lyssna här