”Media ska vara lite kul”

Publicistpodden 2022 17 februari
”Media ska vara lite kul”
Internationella lärdomar, kulturministern och folkomröstning om mediestöd. Detta och mycket mer snackar vi om i nya avsnittet av Publicistpodden.

Detta avsnitt av Publicistpodden gästas av Thomas Mattsson, senior advisor på Bonnier News och Unn Edberg, publisher på Vi Media. Tillsammans med programledaren Jonas Nordling ger de sig på ett fullt smörgåsbord av mediala rätter. På menyn står:

  • Den nya utredningen om public service och ändringen av förhandsprövningen
  • Stina Oscarsons intervju med kulturministern
  • Tidskrifternas framgångar i senaste Orvesto
  • Poddboomens effekter
  • Det rättsliga efterspelet kring Pegasus
  • Folkomröstning om mediestöd i Schweiz
  • Unn rapporterar från Inma subscription summit
  • Och så två kulturtips för medieintresserade!

 

Om podden 

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jonas.nordling@arenagruppen.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här