Guide: Så kan din tidskrift tjäna pengar på kurser

Guider och verktyg 2023 6 december
Guide: Så kan din tidskrift tjäna pengar på kurser
Vill din tidskrift ge sig in på utbildningsmarknaden? Läs vår guide i 10 steg och lär av de tidningsförlag som lyckats.

 

Del 1. Guide: Bli kursetta i din nisch! 10 steg för publicisten som vill tjäna pengar på kurser

En introduktion och guide tio steg om hur du med ditt tidskriftsvarumärke kan tjäna pengar på att lära ut nischad kunskap.

Cissi Elwin, Chefakademin

Del 2. Cissi Elwin: ”Journalistik och pedagogik hör ihop”

Tidningen Chef har en långvarig tradition av att göra ledarskapsutbildningar. 2021 gick utbildningarna bättre än någonsin. ”Journalistik och pedagogik hör ihop”, säger Cissi Elwin, vd för Chefakademin.

Anders Pauser
Anders Pauser Anders Pauser

Del 3. Ett välsmort säljmaskineri

Pauser Media har under många år jobbat med konferenser kopplade till mediehusets tidningstitlar. Men från nästa år ger mediehuset även en kurs för vd:ar. Med ett välsmort säljmaskineri ger sig Pauser Media in på utbildningsmarknaden.

Magnus Norrman

Del 4. Journalistiken ger dragkraft

Tidskriften Aktuell Hållbarhets utbildningar är marknadsledande inom sitt segment. Här berättar Magnus Norrman, affärsområdeschef, om hur det journalistiska varumärket kan ge draghjälp åt kursförsäljningen.

Alla artiklar ovan är producerade av Matilda Nilsson.

Till arkivet
Välkommen till branschens största evenemang 2024!
Vi arrangerar Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan den 23 oktober. Som besökare får du en inspirerande och värdeskapande dag och en stjärnspäckad festfylld galakväll med prisutdelning. Vi ses på Cirkus i Stockholm.
Läs mer om årets program

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här