Guide: Så kan din tidskrift tjäna pengar på kurser
Del 1. Guide: Bli kursetta i din nisch! 10 steg för publicisten som vill tjäna pengar på kurser
En introduktion och guide tio steg om hur du med ditt tidskriftsvarumärke kan tjäna pengar på att lära ut nischad kunskap.
Del 2. Cissi Elwin: ”Journalistik och pedagogik hör ihop”
Tidningen Chef har en långvarig tradition av att göra ledarskapsutbildningar. 2021 gick utbildningarna bättre än någonsin. ”Journalistik och pedagogik hör ihop”, säger Cissi Elwin, vd för Chefakademin.
Del 3. Ett välsmort säljmaskineri
Pauser Media har under många år jobbat med konferenser kopplade till mediehusets tidningstitlar. Men från nästa år ger mediehuset även en kurs för vd:ar. Med ett välsmort säljmaskineri ger sig Pauser Media in på utbildningsmarknaden.
Del 4. Journalistiken ger dragkraft
Tidskriften Aktuell Hållbarhets utbildningar är marknadsledande inom sitt segment. Här berättar Magnus Norrman, affärsområdeschef, om hur det journalistiska varumärket kan ge draghjälp åt kursförsäljningen.
Alla artiklar ovan är producerade av Matilda Nilsson.