”Det behövs fler hjärnor som tänker”
Publicistpodden
2022 20 januari
Rysskräck, papperskris och mediebranschens behov av kulturskifte. Det är några ämnen i årets första fullspäckade avsnitt av Publicistpodden.
Publicistpodden är Sveriges Tidskrifters mediepodd. I årets första avsnitt samlar programledaren Jonas Nordling sina styrkor i form av Thomas Mattsson, senior advisor på Bonnier News och Ann Henriksson, vd på LRF Media. Tillsammans ger de sig på:
- Det upptrappade säkerhetsläget
- NY Times köp av The Athletic
- De nya restriktionernas effekt på eventaffären
- Petningen av Readlys vd
- Mediebranschens behov av ett ledarskaps- och kulturskifte
- Läget på pappersfronten, inklusive intervju med Aller medias tryck- och distributionschef
- NFT som ny intäkt för medier
Med andra ord ett fullspäckat avsnitt!
Om podden
Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.
Kontakta Jonas Nordling på jonas.nordling@arenagruppen.se vid frågor om det aktuella avsnittet.