”Det behövs fler hjärnor som tänker”

Publicistpodden 2022 20 januari
”Det behövs fler hjärnor som tänker”
Rysskräck, papperskris och mediebranschens behov av kulturskifte. Det är några ämnen i årets första fullspäckade avsnitt av Publicistpodden.

Publicistpodden är Sveriges Tidskrifters mediepodd. I årets första avsnitt samlar programledaren Jonas Nordling sina styrkor i form av Thomas Mattsson, senior advisor på Bonnier News och Ann Henriksson, vd på LRF Media. Tillsammans ger de sig på:

  • Det upptrappade säkerhetsläget
  • NY Times köp av The Athletic
  • De nya restriktionernas effekt på eventaffären
  • Petningen av Readlys vd
  • Mediebranschens behov av ett ledarskaps- och kulturskifte
  • Läget på pappersfronten, inklusive intervju med Aller medias tryck- och distributionschef
  • NFT som ny intäkt för medier

Med andra ord ett fullspäckat avsnitt!

Om podden 

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jonas.nordling@arenagruppen.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
Allt om Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan 2024
Insikter och summering av branschens största event, läs om alla vinnarna av Tidskriftspriset och kolla på mingelbilderna från dagen och kvällen.
Läs mer på vår samlingssida

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här