”De som inte satsar kommer inte att vinna”

Publicistpodden 2022 3 februari
”De som inte satsar kommer inte att vinna”
Spotifys problem, bojkott av OS och mediestödsutredningen. Det är några av ämnena i detta fullmatade avsnitt!

I detta avsnitt av Publicistpodden diskuterar programledaren Jonas Nordling med Thomas Mattsson om det senaste inom mediebranschen.
På agendan står följande:

  • Spotifys obekväma nya roll mellan musiker och kontroversiella poddare.
  • OS i Kina, Should we stay or should we go?
  • NY Times köp av Wordle. Har tidningen mycket pengar, men dålig koll?
  • Förslag om hårdare straff för brott mot journalister
  • Halvtid för mediestödsutredningen och innovationsstödet pausas. Thomas har varit på workshop med utredaren och dessutom snackar vi med Camilla Bergman på Breakit om deras behov av stödet

Lyssna här ovan eller via Acast, Spotify eller Apple podcast

 

Om podden 

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jonas.nordling@arenagruppen.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här