”De som inte satsar kommer inte att vinna”

Publicistpodden 2022 3 februari
”De som inte satsar kommer inte att vinna”
Spotifys problem, bojkott av OS och mediestödsutredningen. Det är några av ämnena i detta fullmatade avsnitt!

I detta avsnitt av Publicistpodden diskuterar programledaren Jonas Nordling med Thomas Mattsson om det senaste inom mediebranschen.
På agendan står följande:

  • Spotifys obekväma nya roll mellan musiker och kontroversiella poddare.
  • OS i Kina, Should we stay or should we go?
  • NY Times köp av Wordle. Har tidningen mycket pengar, men dålig koll?
  • Förslag om hårdare straff för brott mot journalister
  • Halvtid för mediestödsutredningen och innovationsstödet pausas. Thomas har varit på workshop med utredaren och dessutom snackar vi med Camilla Bergman på Breakit om deras behov av stödet

Lyssna här ovan eller via Acast, Spotify eller Apple podcast

 

Om podden 

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jonas.nordling@arenagruppen.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
Alla goda ting är tre
Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter. Vi lanserar ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll. Alla tre dagar innehåller skarpa och inspirerande talare och panelister, case, debatter och analyser samt branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer.
Läs mer om programmet och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här