fbpx

Årets Kampanj

Tidskriftspriset

Årets kampanj verkar för hög och bestående kvalitet och premierar utveckling av annonsering i den svenska tidskriftsbranschen. 

Priset ges till en annonskampanj som gått i kanalerna för ett eller fler tidskriftsvarumärken där annonssäljare eller säljteam, utifrån annonsörens brief och uppsatta mål/KPI:er, tagit fram den mest effektiva och kreativa annonslösningen.

Årets kampanj ska ha utmärkt sig för:

  • Effektivitet/lönsamhet
  • Genomslag
  • Kreativt genomförande

Årets Kampanj uppmärksammar och premierar innovativa och effektiva medielösningar som når fram. Kampanjerna bedöms mediekanalsoberoende. Om en eller flera mediekanaler använts är irrelevant i utvärderingsprocessen.

Kampanjen ska ha publicerats under det gångna året (1 september 2019-31 augusti 2020).

Priset delas ut till en publikation som har ett utgivningsbevis/databasanmälan registrerad hos Patent- och registreringsverket (PRV) eller Myndigheten för press, radio och tv.

Vinnaren av Årets Kampanj belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Juryn består av:

  • Ordförande, Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer
  • Hans Sydow, senior rådgivare på My Telescope och Graviz Outhouse
  • Linda Nilsson, tf vd Sveriges Kommunikationsbyråer

Så lämnar du ditt förslag:
Alla kan föreslå kandidater till Årets Kampanj. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering samt de uppgifter som efterfrågas.
Juryn kommer att bland förslagen nominera minst fyra, av vilka ett tilldelas utmärkelsen på en prisutdelning den 12 november.

Ditt bidrag inkl material/underlag som speglar kampanjen ska skickas in i fyra uppsättningar till Tidskriftspriset/Årets Kampanj, Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 111 20 Stockholm. Du kan även mejla materialet till mia@sverigestidskrifter.se

Ditt bidrag inkl. motivering samt underlag/material skall vara oss tillhanda SENAST tisdagen den 1 september kl 16.00. 

Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum och tid.

Föreslå bidrag

Ett bidrag kan tävla i fler kategorier, givet att det uppfyller kriterierna för respektive kategori. Juryn förbehåller sig rätten att flytta ett bidrag från en kategori

Om en kategori skulle få färre än tio bidrag, kan juryn för kategorin bestämma att det inte går att utse nominerade och vinnare. Bidraget kan då eventuellt flyttas till en annan kategori om det uppfyller kriterierna för kategorin eller tas ut ur tävlingen.

Tillbaka till listan med alla kategorier för Tidskriftspriset 2020.

NYTT PRIS!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Another Media Group

    Vi är en företagsgrupp med en gemensam vision att hjälpa mediebranschen att transformeras, utvecklas och innoveras för att stå stark idag och imorgon.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.