fbpx
I kristider som denna hopar sig ofta frågorna.

Snabba beslut måste fattas, och det är inte alltid det finns någon att bolla med. 

Resultatet av vår färska medlemsundersökning visar också på en oro för hur krisen påverkar alltifrån annonsintäkter till eventarrangemang och sjukfrånvaro på redaktionerna.

Vi på Sveriges Tidskrifter har därför satt samman en expertpanel som kan svara på våra medlemmars frågor.

  • Har du ingen HR-avdelning men behöver ställa frågor som har med personal att göra?
  • Undrar du till exempel hur du ska hantera annonsavbokningar?
  • Behöver du hjälp att organisera distansarbetet bättre?
  • Behöver du bolla tonaliteten i din kommunikation med någon som är erfaren?
  • Jobbar du på en liten redaktion och behöver någon att bolla innehållsavvägningar med?

Kontakta våra experter

Våra experter lovar att återkoppla på något sätt inom 24 timmar. Läs mer nedan om vad du kan få kostnadsfri hjälp med och hör gärna av dig till info@sverigestidskrifter.se om du har tips på fler områden där vi borde ha en expert i dessa coronakristider.

 

Ludvig Grimlund och Marianne Vendelvik, HR och ekonomifrågor

Win-Win ekonomi kan hjälpa med frågor om personal, ekonomi och administration.

Kanske har du ingen personalavdelning på din tidskrift? Eventuellt är även ekonomifunktionen utlagd. Känner du dig vilsen som företagare kring vad de olika krispaketen betyder och innebär i praktiken för dig och ditt bolag? Hur ska man fylla i blanketter? vad är viktigt att ha med eller undrar du hur du ska göra med din personal under denna pandemitid som råder?

Hör av dig till ludvig.grimlund@winwin-ekonomi.se eller på telefon 08-684 494 61.

Läs även Ludvigs presentationsbilder från det livesända seminarium vi genomförde den 24 april.

 

Björn Lorentzi, annons och försäljningsfrågor

Björn Lorentzi vill vara ditt bollplank för att se till att affärerna inte avstannar och kan svara på frågor som: Hur bedriver man säljarbete under dessa tider? Hur styr jag säljare som sitter hemma? Går det att sälja i dessa tider och i så fall hur? Hur hanterar jag avbokningar av annonser?

Björn Lorentzi har mer än tjugo års erfarenhet av medier och av ledarskap från en rad olika chefsroller inom IDG, Bonnier och Medströmsförlagen.

Som seniorkonsult på Media720 arbetar Björn bland annat med frågor om affärsutveckling och försäljning.

Läs även Björns presentationsbilder från det livesända seminarium vi genomförde den 24 april.

Du når Björn på bjorn.lorentzi@media720.se eller på telefon 0733 44 13 30.

 

Göran Lundberg, frågor om distansarbete

Göran kan ge stöd med modeller för att planera, genomföra och hålla koll på hemarbete, samt som erfaren distansarbetare vara ett bollplank i största allmänhet.
Göran var utgivare och tidningsledare inom dagspress fram till 2012. Därefter utvecklingskonsult.
Göran erbjuder Sveriges Tidskrifters medlemmar en distanscoaching som du kan läsa mer om här .
Du når Göran på goran.lundberg@fleet-street.se eller på telefon 070 516 65 85.

Brit Stakston, extern kriskommunikation

Brit erbjuder sitt stöd som bollplank för att till exempel hjälpa er träffa rätt vad gäller ton och för att diskutera tänkbara tolkningar av det ni planerat att informera om. Brit kan ge er stöd så att ni går igenom detta med ett intakt förtroende trots de svåra och oroliga tider som vi alla går igenom.Brit Stakston

Brit Stakston är mediestrateg och en av Sveriges mest anlitade experter. Hon är ledamot i Sveriges Tidskrifters styrelse och i Mediestödsnämnden. Författare, debattör samt medgrundare till Blank Spot Project.

Brit når du på brit@blankspotproject.se eller på 0733 83 33 66.

Läs även Brits presentationsbilder från det livesända seminarium vi genomförde den 24 april.

Philip Pereira dos Reis, redaktionellt stöd

Behöver du hjälp med innehållsavvägningar gällande coronakrisen? Du som jobbar på en liten redaktion och inte har så många att bolla med – hör av dig till vårt redaktionella bollplank. Han kan hjälpa dig med frågor som:

  • Ska vi öppna det redaktionella materialet?
  • Ska vi ens bevaka covid-19 redaktionellt, i så fall hur?
  • Hur hanterar vi att vi har lång pressläggning på printutgåvan och hur använder vi den digitala möjligheten bäst?

Philip Pereira dos Reis är publicist, journalist och erfaren arbetsledare med kunskaper inom print, webb och television. 

Du når Philip på philip.pd.reis@media720.se eller på telefon 070 984 95 75.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.