S måste städa upp i sitt mediebolag

Publicistpodden 2025 26 november
S måste städa upp i sitt mediebolag
Denna gång blir det mycket snack om medier vs politiken. Och så har podden fått en ny panelist!


I det 204:e avsnittet av Publicistpodden gästas programledare Jonas Nordling av:
Linnea Kihlström, Chefredaktör och utgivare för Dagens Media
James Savage, publisher på The Local, samt ordförande för Sveriges Tidskrifter och Utgivarna
samt nykomlingen Lisa Bjurwald, chefredaktör och utgivare för altinget.se.

Publicistpodden omslag med Jonas Nordling, Lisa Bjurwald, James Savage och Linnéa Kihlström.

På dagordningen denna gång stod bland annat:

  • Agendas Ai-blunder
  • SD:s beteende mot SVT
  • AIP Medias arbetsmetoder
  • Henrik Jönssons nya satsning 100 procent
  • Veckans Publicistklubben-debatt

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter.

Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Studiobild: Linnéa Kihlström.

Till arkivet
Alla goda ting är tre
Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter. Vi lanserar ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll. Alla tre dagar innehåller skarpa och inspirerande talare och panelister, case, debatter och analyser samt branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer.
Läs mer om programmet och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här