SoMe-nätverket för redaktioner

| Plats | Vid de fysiska träffarna ses vi på Sveriges Tidskrifters kontor på Kammakargatan 7 Stockholm. |
| Dag 1 | 10 februari 2026, 10:00 - 11:30 |
| Dag 2 | 21 april 2026, 10:00 - 11:30 |
| Dag 3 | 9 juni 2026, 10:00 - 11:30 |
| Dag 4 | 25 augusti 2026, 10:00 - 11:30 |
| Dag 5 | 13 oktober 2026, 10:00 - 11:30 |
| Pris | 3995 kr:- exklusive moms |
Vi befinner oss i en ombytlig tid där både målgrupper och algoritmer är i ständig rörelse. Gamla sanningar om ”vad som funkar” gäller inte längre, och det är viktigare än någonsin att hålla sig uppdaterad och våga tänka nytt. I Sveriges Tidskrifters sociala medier-nätverk tar vi oss an denna spännande utmaning tillsammans.
Nätverket vänder sig till dig som arbetar operativt med din redaktions sociala kanaler och vill utbyta tankar och insikter med andra i liknande position.
Innehållet anpassas efter deltagarnas önskemål, men skulle exempelvis kunna innefatta:
🟢 Vilka plattformar är det värt att satsa på – var hittar vi vår målgrupp?
🟢Hur kommer vi igång med det datadrivna SoMe-arbetet?
🟢Hur kan vi jobba smartare med korspublicering mellan kanaler?
🟢Paketering för sociala medier: Vad får folk att stanna upp i scrollandet – och sedan engagera sig?
🟢 Hur håller vi oss à jour med plattformarnas ständiga förändringar?
🟢 Hur kan sociala medier, sajt och nyhetsbrev stärka varandra i en kanalövergripande publikstrategi?

Vi ses (fysiskt eller digitalt) fem gånger under året. Första träffen är fysisk på Sveriges Tidskrifters kontor, därefter bestämmer gruppen gemensamt om de övriga träffarna ska vara digitala eller fysiska.
Nätverksledare:Chris Smedbakken är analytiker på LO Mediehus, med specialinriktning på sociala medier och SEO. Hon har lång erfarenhet av datadrivet strategiarbete i olika digitala kanaler. Hon har en bakgrund som lärare och journalist, och har utöver LO Mediehus tidigare arbetat inom Schibsted och Mittmedia.
Sista bokningsdag är den 6 februari. Begränsat antal platser.
Först till kvarn gäller.