Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter
Alla goda ting är tre

Välkommen till Tidskriftsdagarna 2026

Vad?

  • Ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll
  • Skarpa och inspirerande talare och panelister
  • Case, debatter och analyser.
  • Branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer

Var?

  • Playhouse Teater
    Drottninggatan 71A, Stockholm.
  • Tider: Programmet till de tre halvdagarna pågår kl 13.30 – cirka16.45.
    Branschminglet startar i direkt anslutning till programmet och håller på fram till kl18.00.

När?

5 februari: Agenda 2026 – Det här behöver en tidskriftsaktör ha koll på 2026
Vi ger omvärldsbevakning, tittar på lösningarna och sätter Google i heta stolen.
Program

19 Mars: Vägen framåt – Printaffärens återtåg och framgångsrik digitalisering
Släppa print helt och digitalisera på riktigt? Eller utmana trenden och satsa på pappersmagasinet när de digitala flödena fylls med AI-slop?
Program.

16 April: Magasin 2.0 – När generation swipe tar över
Framtiden är nu och den scrollar snabbt! Sveriges Tidskrifters Next Gen Board ger dig allt du behöver veta för att nå ut till den nya generationens tidskriftspublik.
Program

JUST NU: Köp biljett till alla tre dagarna till förmånligt early bird-pris. Gäller till 31 december.
🐦 Se priser

BOKA BILJETT IDAG

 

Tidskriftsdagen 2023. Foto: Anette Persson
Kerstin Neld (vd Sveriges Tidskrifter) och James Savage (ordf. Sveriges Tidskrifter) på Tidskriftsdagen 2023. Foto: Anette Persson

Program dag 1 (5 februari)

Agenda 2026

Logotype Tidskriftsdagarna– Det här måste en tidskriftsaktör ha koll på 2026

Det nya sökekosystemet efter AI-sökens intåg ritar om den digitala kartan och att hitta en lojal nisch blir allt viktigare. Här får du en överblick över sådant som en snabbfotad publicist behöver ha koll på 2026. Vi ger omvärldsbevakning, tittar på lösningarna och sätter Google i heta stolen.

Talare och ytterligare detaljer kring programmet presenteras löpande.

  • Heta stolen med Google
  • Det nya sökekosystemet
  • Så kan du använda AI i den redaktionella processen
  • Slopaganda och valet 2026
  • Panel: Så lockar du lojala läsare till din nisch
  • Branschmingel på Playhouse Teater

BOKA BILJETT IDAG

Program dag 2 (19 mars)

Vägen framåt

– Printaffärens återtåg och framgångsrik digitalisering

Logotype Tidskriftsdagarna

Den här insikts- och nätverksdagen handlar om vägval. Är det dags att satsa på print eller digitalt – eller både och? Är den intäktsstarka papperstidningen åter i ropet? Och hur får man en framgångsrik digital affär 2026? Vi tittar på framgångsexemplen och delar branschens bästa råd i en tid av nya förändringar och utmaningar.

Talare och ytterligare detaljer kring programmet presenteras löpande.

  • Den nya digitala kartan – Digitala ”pure players” som lyckas
  • Pappersmagasinet – Lyxartikel eller kärnaffär?
  • Så har Offside och Filter lyckats med sin digitaliserings- och ljudresa
  • Panel: Vem gör print 2030?
  • Branschmingel på Playhouse Teater

BOKA BILJETT IDAG

Program dag 3 (16 april)

Magasin 2.0

– När generation swipe tar över

Logotype Tidskriftsdagarna

Framtiden är nu och den scrollar snabbt! Här är allt du behöver för att nå ut till den nya generationens tidskriftspublik. Är reporterinfluencers den nya grejen? Är det fysiska mötet dött? Hur ska framtidens tidskrifter se ut? Sveriges Tidskrifters Next Gen Board har skapat programmet för dagen.

Talare och ytterligare detaljer kring programmet presenteras löpande.

  • Hur ska framtidens tidskrifter se ut? Next Gen Board berättar om arbetet med den nya NGB-rapporten och vad de kommit fram till hittills.
  • Personlig avsändare – Krävs det av journalister att dela med sig av sitt privatliv för att nå framtida läsare?
  • Panel: Så når du framtidens läsare
  • Vad krävs för att nå en målgrupp som vill undvika ens innehåll?
  • Branschmingel på Playhouse Teater

BOKA BILJETT IDAG

 

Paneldiskussion på Tidskriftsdagen 2022
Paneldiskussion på Tidskriftsdagen 2022. Foto: Anette Persson

Priser för medlemmar

För medlemmar i Sveriges Tidskrifter och våra partners:

  • En eller två dagar: 1295 kr per dag (exkl. moms)
  • Paketpris för alla tre dagar: 2995 kr (exkl. moms)
  • ERBJUDANDE – Early bird! Alla tre dagar 2395 kr (exkl. moms)
    Early bird-priset gäller vid bokning senast sista december.

Priser för icke medlemmar:

  • En eller två dagar: 1595 kr per dag (exkl. moms)
  • Paketpris för alla tre dagar: 3995 kr (exkl. moms)
  • ERBJUDANDE – Early bird! Alla tre dagar 3395 kr (exkl. moms)
    Pris på tredagarspaketet vid bokning senast sista december.

BOKA BILJETT

 

I stolt samarbete med ​vår huvudpartner:

…och våra industripartners:

Another Media Group

Logotype CoMember, industripartners till Sveriges Tidskrifter.

Oktavilla logotype

 

Åtta45 Tryckeri, partners till Sveriges Tidskrifter och Tidskriftsgalan.

Tio ledamöter i nya Next Gen Board utsedda
Nu står det klart vilka som valts ut i Sveriges Tidskrifter nya satsning på framtidens ledare i tidskriftsbranschen. Bland de utvalda finns personer och kompetenser från hela tidskriftsbranschen och från en mängd roller med både redaktionell, kommersiell och teknisk inriktning. Via Next Gen Board får tidskriftsbranschens unga talanger en unik möjlighet att ge sina perspektiv på branschens utmaningar och möjligheter.
Läs mer om alla ledamöter i Next Gen Board

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här