Stor guide: Fem skäl att göra magasin i print – och tre aktörer som lyckas

Guider och verktyg 2025 8 oktober
Stor guide: Fem skäl att göra magasin i print – och tre aktörer som lyckas
Printaffären har motvind – men är samtidigt den största intäktskällan för många tidskrifter. Här listar vi skälen till att fortsätta satsa på printtidningen och tre tidskrifter som lyckas.

Älskade papperstidning! – Fem skäl att göra magasin i print

Bild på hjärtformade solglasögon som tittar på pappersmagasin. Illustrerar Sveriges Tidskrifters guide "Älskade pappertisning - fem faktorer som gör det värt att satsa på printtidningen"

Printaffären har motvind – men är samtidigt den största intäktskällan för många tidskrifter. Här listar vi skälen till att fortsätta satsa på printtidningen.

Magasinet som gör comeback på papper

Tine Brødegaard Hansen, chefredaktör för Femina i Danmark, som gjort comeback i print.

Femina i Danmark har gjort en omstart i print. Och lösnummerförsäljningen går över förväntan. ”Vi chansade – och det lönade sig”, säger chefredaktör Tine Brødegaard Hansen.

”Ny Teknik kommer finnas kvar i papper länge”

Thomas Peterssohn, vd Ny Teknik Group.

Mediehuset går strålande – och papperstidningarna kommer att överleva länge än. För Ny Teknik Group är print en integrerad del av affären, men det är inte där vd Thomas Peterssohn vill lägga krutet.

Kordsordsjätten investerar i tidningshyllan: ”Det finns ett sug efter pappersprodukter”

Anders Juhlin, Keesing

Globala korsordsjätten Keesing vågar satsa på pappersaffären. I Sverige har Keesing över 70 papperstitlar. Och Sverige-vd:n Anders Juhlin vill att fler mediehus ska våga satsa på papperstidningen.

Till arkivet
Alla goda ting är tre
Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter. Vi lanserar ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll. Alla tre dagar innehåller skarpa och inspirerande talare och panelister, case, debatter och analyser samt branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer.
Läs mer om programmet och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här