Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 blålänkar om dagen

Publicistpodden 2025 28 maj
Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 blålänkar om dagen
Hur ska branschen hantera trafikraset från Google? Bör PS-cheferna sluta larma? Och får vi någonsin veta sanningen om Joakim Medins frisläppande?


I det 194:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel:
Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media.
James Savage, publisher på The Local och ordförande för Utgivarna och Sveriges Tidskrifter.

På agendan denna gång stod bland annat:

  • Joakim Medins frigivande
  • Tidöpartiernas plan för Public Service
  • Så påverkar Googles nya AI-söktjänst mediebranschen
  • Expressens skrotar featureavdelning
  • Sverige och EU finansierar amerikansk media
  • Extern v/s intern diskussion kring utgivningsbeslut
  • Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter.

Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Tio ledamöter i nya Next Gen Board utsedda
Nu står det klart vilka som valts ut i Sveriges Tidskrifter nya satsning på framtidens ledare i tidskriftsbranschen. Bland de utvalda finns personer och kompetenser från hela tidskriftsbranschen och från en mängd roller med både redaktionell, kommersiell och teknisk inriktning. Via Next Gen Board får tidskriftsbranschens unga talanger en unik möjlighet att ge sina perspektiv på branschens utmaningar och möjligheter.
Läs mer om alla ledamöter i Next Gen Board

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här