Höj tullarna på bluffannonser

Tidskriftspodden 2025 19 mars
Höj tullarna på bluffannonser
I nya avsnittet snackar vi förstås Ines-gate och Metas bluffannonser. Men även om färre ägare betyder bättre journalistik, och mycket annat. 


I det 189:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media samt James Savage, publisher på The Local och ordförande för Sveriges Tidskrifter.

På agendan denna gång stod bland annat:

  • Hanna Hellquists insamling
  • Bevakningen av Northvolt
  • Stopp för Voice of America
  • Kampen mot bluffannonserna på Meta
  • Avvecklingen av säljare på Bonnier News
  • Dubbla roller för sociala medie-chefen på Bonnier News Business
  • Färre ägare ger bättre journalistik
  • Yrkesetikens återkomst del 2
  • Sveriges Tidskrifters satsning på unga ledare
  • De vinner guldspaden

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter.
Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Tio ledamöter i nya Next Gen Board utsedda
Nu står det klart vilka som valts ut i Sveriges Tidskrifter nya satsning på framtidens ledare i tidskriftsbranschen. Bland de utvalda finns personer och kompetenser från hela tidskriftsbranschen och från en mängd roller med både redaktionell, kommersiell och teknisk inriktning. Via Next Gen Board får tidskriftsbranschens unga talanger en unik möjlighet att ge sina perspektiv på branschens utmaningar och möjligheter.
Läs mer om alla ledamöter i Next Gen Board

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här