”FinansWatch låter som en fet katt”

Publicistpodden 2024 22 augusti
”FinansWatch låter som en fet katt”
Äntligen är sommaren slut. Publicistpodden tar åter tag i mediebranschens snackisar.


Det 176:e avsnittet av Publicistpodden spelades in på eftermiddagen 21/8. Programledare Jonas Nordling återsamlade då sina trogna panelister James Savage, vd på The Local och ordförande för Sveriges Tidskrifter, samt Linnéa Kihlström, chefredaktör för Dagens Media, för att avhandla några av sommarens mediesnackisar.

 

I rask takt avhandlades:

  • Danmark o Sverige kallar upp sociala plattformsföretag
  • Aftonbladets e-postjakt
  • Den avstängda DN-reportern
  • Mediernas skildring av de brittiska upploppen
  • Framtiden för X
  • Remissvaren på tidskriftsstödet
  • Överskottet inom PS-skatten
  • FinansWatchs inträde på svensk mediemarknad
  • Deadline för bidrag till tidskriftspriserna

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter.
Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Tio ledamöter i nya Next Gen Board utsedda
Nu står det klart vilka som valts ut i Sveriges Tidskrifter nya satsning på framtidens ledare i tidskriftsbranschen. Bland de utvalda finns personer och kompetenser från hela tidskriftsbranschen och från en mängd roller med både redaktionell, kommersiell och teknisk inriktning. Via Next Gen Board får tidskriftsbranschens unga talanger en unik möjlighet att ge sina perspektiv på branschens utmaningar och möjligheter.
Läs mer om alla ledamöter i Next Gen Board

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här