Årets Tidskriftsevent

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Tidskriftsevent verkar för hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter. Priset tilldelas en tidskrift (redaktion, marknads- och/eller annonsavdelning) som under det gångna året (1 september 2017-31 augusti 2018) enskilt eller i samarbete visat på tidskriftsbranschens förmåga att förnya och förbättra sitt uppdrag. Årets Tidskriftsevent ska ha genererat varumärkes- och/eller affärsnytta för sin tidskrift eller sitt förlag.

Årets Tidskriftsevent belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang. Priset delas ut till en publikation som har ett utgivningsbevis/databasanmälan registrerad hos Patent- och registreringsverket (PRV) eller Myndigheten för radio- och tv.

Juryn består av:

  • Maria Croon, vd, lokaltidningen Mitt i (ordf)
  • Jessica Bjurström, vd, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
  • Niklas Birgetz , konsult rättighetsbyrån, tidigare vd på Sponsrings & Eventsverige (SES)

Årets Tidskriftsevent belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Så här lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå tidskrifter till Årets Tidskriftsevent. Förslaget ska lämnas in med en motivering samt en kortfattad beskrivning utifrån juryns bedömningsgrunder:

  • idé
  • kreativitet & konceptuell lösning
  • utformning & genomförande
  • resultat

Juryn kommer att bland förslagen nominera minst fyra, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 7 november.

Ditt bidrag (inkl material/underlag) ska vara Sveriges Tidskrifter tillhanda SENAST torsdagen den 30 augusti kl 16.00.
Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum och tid.

 

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.