Årets Omslag

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Omslag premierar hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter.

Priset ges till en tidskrift som under det gångna året (1 september 2016-31 augusti 2017) publicerat ett omslag av hög och bestående kvalitet vad gäller form, fotografi och/eller illustration samt att det i sin helhet skapar intresse och nyfikenhet för tidskriften och dess redaktionella material.

Årets Omslag belönas med 10 000 kr ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Priset delas ut till en publikation som har ett utgivningsbevis registrerat hos PRV.

Juryn består av:
Åsa Holmström, journalist (ordf.)
Josephine Wallin, AD Le Bureau
Daniel Andersson, vd Tidsam

Så lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå tidskrifter till Årets Omslag. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering. Juryn kommer att bland de föreslagna tidskrifterna nominera minst fyra, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 8 november.

Fyll i formuläret via länken nedan och skicka sedan minst 5 exemplar av tidskriften. Skicka tidskriften till Tidskriftspriset, Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50 1 tr, 111 20 Stockholm. Märk ditt förslag med den kategori du vill att bidraget ska tävla i. Ditt bidrag (inkl tidskrifter) ska vara Sveriges Tidskrifter tillhanda SENAST torsdagen den 31 augusti kl 16.00. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum.

Brit Stakston tog emot pris för Årets omslag
Brit Stakston på Blank Spot Project tog emot pris för Årets omslag på Tidskriftsgalan 2016.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.