Årets Mediesäljare

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Mediesäljare premierar mediesäljare som under det gångna året (1 september 2017-31 augusti 2018) utmärkt sig i sitt säljarbete gentemot mediebyråerna.

Pristagaren ska under året ha utmärkt sig genom en särskild insats med lösningar som är:

*effektiva
*kreativa
*nyskapande

Insatsen kan exempelvis vara i form av inledda samarbeten, stor intäktsökning procentuellt sett eller andra kreativa säljlösningar. Årets Mediesäljare ska självklart vara mycket kunnig om sin produkt en god lyssnare som alltid sätter kundens behov främst.

Priset delas ut till en person verksam vid publikationer som har ett utgivningsbevis hos PRV eller en databasanmälan hos Myndigheten för radio och tv.
 
Juryn består av:
  • Karoline Olsson, Print Director, Vizeum (ordf.)
  • Anna-Karin Ström, Print & OOH Director på Wavemaker
  • Lotta Billing, Digital Group Director, Mediacom
  • Sofia Karakatsanis Andersson, Head of Digital Operations, Carat
 
Årets Mediesäljare belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.
 
Så lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå kandidater till Årets Mediesäljare. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering. Juryn kommer att bland de föreslagna personerna nominera minst fyra, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 7 november.
 

SENAST torsdagen den 30 augusti kl 16.00 behöver vi ditt kompletta förslag. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum.

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

 

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

 

 

 

Ida Lindström blev Årets Mediesäljare på Tidskriftsgalan 2017.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.