Årets Mediesäljare

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Mediesäljare premierar mediesäljare som under det gångna året (1 september 2017-31 augusti 2018) utmärkt sig i sitt säljarbete gentemot mediebyråerna.

Pristagaren ska under året ha utmärkt sig genom en särskild insats med lösningar som är:

*effektiva
*kreativa
*nyskapande

Insatsen kan exempelvis vara i form av inledda samarbeten, stor intäktsökning procentuellt sett eller andra kreativa säljlösningar. Årets Mediesäljare ska självklart vara mycket kunnig om sin produkt en god lyssnare som alltid sätter kundens behov främst.

Priset delas ut till en person verksam vid publikationer som har ett utgivningsbevis hos PRV eller en databasanmälan hos Myndigheten för radio och tv.
 
Juryn består av:
  • Karoline Olsson, Print Director, Vizeum (ordf.)
  • Lotta Billing, Digital Group Director, Mediacom
  • Anna-Karin Ström, Head of Print & OOH, MEC,
 
Årets Mediesäljare belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.
 
Så lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå kandidater till Årets Mediesäljare. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering. Juryn kommer att bland de föreslagna personerna nominera minst fyra, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 7 november.
 

SENAST torsdagen den 30 augusti kl 16.00 behöver vi ditt kompletta förslag. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum.

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

 

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

 

 

 

Ida Lindström blev Årets Mediesäljare på Tidskriftsgalan 2017.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.