Årets Medierådgivare

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Medierådgivare delas ut i syfte att uppmuntra medierådgivare i deras arbete med att välja medier efter kunskap och kvalitet. Medierådgivaren ska ha gedigna kunskaper om tidskrifternas styrkor som annonsmedium och ska under året ha visat det genom att använda tidskrifter på ett kreativt och/eller framträdande sätt i mediemixen för sina annonsörer.

Bedömningskriterier

  • Kunskap: Inte bara kunskap om tidskrifter och andra medier utan också om omvärldsanalys och uppföljning av kampanjer.
  • Kreativitet: Kreativa lösningar vad gäller medieval som ger resultat för kunden.
  • Tillgänglighet: Hur går det att nå medierådgivaren via mail, telefon och/eller möten?

Juryn nominerar minst fyra kandidater utifrån ovanstående kriterier. Vinnaren utses på Tidskriftsdagen den 8 november.

Juryn består av:
Lotta Cederbom, kommersiell direktör Aller media (ordf.)
Andreas Sandin, annonsdirektör Bonnier Tidskrifter
Ingar Brynnel, försäljningschef/kvinnosegmentet, Egmont Publishing
Niklas von Sterneck, grundare Tillväxtbolaget

Anna-Karin Ström, MEC

Anna-Karin Ström blev Årets Medierådgivare 2016.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.