Årets Medierådgivare

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Medierådgivare delas ut i syfte att uppmuntra medierådgivare i deras arbete med att välja medier efter kunskap och kvalitet. Medierådgivaren ska ha gedigna kunskaper om tidskrifternas styrkor som annonsmedium och ska under året ha visat det genom att använda tidskrifter på ett kreativt och/eller framträdande sätt i mediemixen för sina annonsörer.

Bedömningskriterier

  • Kunskap: Inte bara kunskap om tidskrifter och andra medier utan också om omvärldsanalys och uppföljning av kampanjer.
  • Kreativitet: Kreativa lösningar vad gäller medieval som ger resultat för kunden.
  • Tillgänglighet: Hur går det att nå medierådgivaren via mail, telefon och/eller möten?

Juryn nominerar minst fyra kandidater utifrån ovanstående kriterier. Vinnaren utses på Tidskriftsdagen den 8 november.

Juryn består av:
Lotta Cederbom, kommersiell direktör Aller media (ordf.)
Andreas Sandin, annonsdirektör Bonnier Tidskrifter
Ingar Brynnel, försäljningschef/kvinnosegmentet, Egmont Publishing
Niklas von Sterneck, grundare Tillväxtbolaget

Anna-Karin Ström, MEC

Anna-Karin Ström blev Årets Medierådgivare 2016.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.