Årets Medierådgivare

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Medierådgivare delas ut i syfte att uppmuntra medierådgivare i deras arbete med att välja medier efter kunskap och kvalitet. Medierådgivaren ska ha gedigna kunskaper om tidskrifternas styrkor som annonsmedium och ska ha visat det genom att ha använt tidskrifter på ett kreativt och/eller framträdande sätt i mediemixen för sina annonsörer.

Bedömningskriterier

  • Kunskap: Inte bara kunskap om tidskrifter och andra medier utan också om omvärldsanalys och uppföljning av kampanjer.
  • Kreativitet: Kreativa lösningar vad gäller medieval som ger resultat för kunden.
  • Tillgänglighet: Hur går det att nå medierådgivaren via mail, telefon och/eller  möten?

Juryn nominerar minst fyra kandidater utifrån ovanstående kriterier. Vinnaren utses på Tidskriftsdagen den 8 november.

Juryn består av:
Lotta Cederbom, kommersiell direktör Aller media (ordf.)
Andreas Sandin, annonsdirektör Bonnier Tidskrifter
Björn Österman, digital försäljningschef, Egmont Publishing
Niklas von Sterneck, grundare Tillväxtbolaget

Anna-Karin Ström, MEC

Anna-Karin Ström blev Årets Medierådgivare 2016.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Media720

    Media720 hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.

  • Kate

    Redesign, layout och utbildning. Kate är en pigg designbyrå med många års erfarenhet av tidningsdesign för magasin, organisationspress och dagspress.