Årets Grepp

 

Tidskriftsprisets kategori Årets Grepp är ett nytt pris. Det verkar för hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter. Priset tilldelas en titel, ett team eller en person, som under det gångna året (1 september 2017-31 augusti 2018) satt tidskrifts-branschen på kartan genom en insats som är innovativ och tydligt sticker ut i mängden.

Årets Grepp är ett publicistiskt pris som kan tilldelas alla delar av ett medieföretag. Insatsen kan till exempel innebära att man nått sina läsare på ett nytt sätt, hittat och rapporterat om ett tidigare underbevakat område eller gjort en framgångsrik publicistisk kampanj.

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Juryn består av:

  • Viveka Hansson, programdirektör på TV4 för Nyheter och Samhälle (ordf.)
  • Fredrik Thambert, tidigare webbchef på Resumé (inom kort marketing editorilal manager, Klarna)
  • Madeleine Nilsson, tf chefredaktör Dagens Media

Årets Grepp belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Så lämnar du ditt förslag:
Alla kan föreslå kandidater till Årets Grepp. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering.
Juryn kommer att bland förslagen nominera minst fyra, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 7 november.

Ditt bidrag (inkl ev material/underlag) ska vara Sveriges Tidskrifter tillhanda SENAST torsdagen den 30 augusti kl 16.00.
Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum och tid.

 

 

 

Skärmavbild 2018-06-14 kl. 10.28.35

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.