Årets Digitala Tidskrift Populärpress

tidskriftspriset (kopia) 2

Årets Digitala Tidskrift Populärpress verkar för hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter i digital form. Med populärpress menas tidningar och magasin som vänder sig till konsument och finns på den öppna marknaden.

Priset syftar till att uppmuntra och belöna tidskriftens utveckling i digitala medier. Priset ges till en tidskrift som under det gångna året (1 september 2016-31 augusti 2017) på ett nyskapande och framstående sätt utvecklat innehåll, tjänster och interaktivitet i digitala medier.

Årets Digitala Tidskrift Populärpress belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Priset delas ut till en publikation som har ett utgivningsbevis/databasanmälan registrerad hos Patent- och registreringsverket (PRV) eller Myndigheten för radio- och tv.

Juryn består av: Paulina Modlitba Söderlund, frilansande konsult inom digital marknadsföring och strategi (ordf.), Daniel Nordström, chefredaktör för VLT, Norrtelje Tidning m fl och Anna Åberg, chef DN.se och chef för digital produktutveckling DN och DI.

Så lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå tidskrifter till Årets Digitala Tidskrift Populärpress. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering. Juryn nominerar bland de föreslagna minst fyra kandidater, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 8 november.

Ditt bidrag (inkl ev material/underlag) ska vara Sveriges Tidskrifter tillhanda SENAST torsdagen den 31 augusti kl 16.00. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum.

Tidningen Frida tar emot pris för Årets digitala tidskrift populärpress
Tidningen Frida tar emot pris för Årets digitala tidskrift populärpress på Tidskriftsgalan 2016.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.