Sveriges Tidskrifter

Tidningar för dig

Tidningar för dig

Tidsam har tillsammans med Sveriges största populärpressföretag drivit kampanjen “Tidningar för dig”. Kampanjen har varit mycket lyckosam, vilket resulterade i att den nominerades till Sveriges Tidskrifters Marknadföringspris 2010.

Idén bakom kampanjen är att man kan ge bort en prenumeration på en valfri tidning från ett förlag i julklapp till någon man tycker om. Mottagaren får alltså själv välja vilken tidning han eller hon vill prenumerera på. Kampanjen har marknadsförts på kampanjsajten tidningarfordig.se, genom tv-reklam och i butiker. På sajten kan man göra frågetestet “Vilken tidning är du?”, där man genom att besvara 20 frågor och ladda upp en bild på sig själv, får reda på vilken tidning man är. Resultatet kan man dela via Facebook eller skicka till en vän. 

Upphovsman

Tidsam

Lanseringsår

2010

Plattform

Internet och TV

Utmärkelser

Nominerad till Sveriges Tidskrifters Marknadsföringspris 2010

Pris

159 kr

Kontakt

Jesper Edlund
marknadschef Tidsam

Hemsida