Ulrika Norberg och Femina har hittat nyckeln till framgång

Torsdag 1 november 2018

Ulrika Norberg, chefredaktör Femina, Tidskriftspodden. Foto: Heléne Linsjö


När många tidskrifter tappar i print går Femina mot strömmen. Men även digitalt har de lyckats fånga läsarna. Vad är nyckeln till framgången för den meriterade chefredaktören Ulrika Norberg? Och hur ska hon ta magasinet in i framtiden?

Tidskriftspodden görs av Sveriges Tidskrifter och programledare är Fredrik Wass. Vem tycker du ska vara med i podden? Tipsa oss!

Frågor ur avsnittet: 

✔️Vilka är nycklarna till att Femina fortfarande är en framgång efter att ha startats redan på 1940-talet ?

✔️Hur kommer det sig att Femina beskrivs som en printsuccé som går mot strömmen?

✔️Femina ligger inte på latsidan digitalt heller, hur ser strategin ut där?

✔️Hur ser jobbet ut för Ulrika idag, jämfört med när hon började på Femina för över 10 år sedan?

✔️Många förlag och tidskrifter gör omställningar och omprioriteringar. Vad krävs för att kunna navigera vägen framåt?

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

Tidskriftspodden är en intervjupodcast som erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i olika branschfrågor och personliga erfarenheter från gästerna.

— Gilla Sveriges Tidskrifter på Facebook om du vill du veta mer om oss och få koll på kommande avsnitt.

– Tyck till om podden! Maila fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.

Tidigare avsnitt

#1 Kerstin Neld.
#2 Olle Aronsson
#3 Susanna Lundell
#4 Irena Pozar
#5 Helle Klein och Karin Lennmor
#6 Patrik Hadenius
#7 Daniel Poohl
#8: Pamela Andersson
#9 Fredrik Wass
#10 Terese Allert
#11. Robert Brännström
#12 Mattias Göransson
#13 Melanie Deziel
#14 Sofia Wadensjö Karén
#15 Amelia Adamo
#16 Jonas Terning
#17 Camilla von Otter
#18 Ebba Bonde
#19 Olov Carlsson
#20 Claes De Farie
#21 Malin Vessby
#22 Johan Såthe
#23 Margret Atladottir
#24 Unn Edberg
#25 Ylva Johnson
#26 Lars Dahmén
#27 Camilla Björkman
#28 Matilda E Hansson
#29 Jonas Nordling
#30 Jonna Bergh
#31 Thomas Arnroth
#32 Markus Wilhelmson
#33 Frida Boisen
#34 Mattias Kristiansson
#35 Konrad Olsson
#36 Brit Stakston
#37 Axel Andén
#38 Carolina Hemlin och Anna Dahlqvist
#39 Lovisa Madås
#40 Ida Antebro
#41 Joakim Svensson
#42 Johannes Klenell
#43 Helle Klein
#44 Cissi Elwin
#45 Helena Giertta
#46 Jörgen Gullbrandson
#47 Paul Rapacioli
#48 Åsa Uhlin
#49 Ängla Eklund
#50 Charlotte Permell
#51 Kristofer Steneberg

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.