Så lyckas du med dina influencersamarbeten

Torsdag 15 mars 2018

Joakim Svensson, TravrondenOBS! I delar av vårt nyhetsbrev blev det fel länk till senaste poddavsnittet.


>> Klicka här för att komma till avsnittet med Joakim Svensson.

 

Ida Antebro, gäst i Tidskriftspodden

Att knyta till sig influencers har blivit ett sätt för tidskriftsbranschen att bredda sitt erbjudande mot både mediekonsumenter och annonsörer. Tidskriftsförlaget Aller media har idag cirka 70 influencers i sitt nätverk med profiler som Elsa Billgren, Sandra Beijer och Ida Warg. Men vad krävs för att ett influencersamarbete ska fungera för alla inblandade och hur hittar man rätt influencers att samarbeta med? I det här avsnittet träffar du Ida Antebro som är Head of influencer marketing på Aller media. Programledare är Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.

Glimtar ur avsnitt 40:

✔️Så fungerar ett bra influencersamarbete ur ett tidskrifts-, annonsörs- och influencersperspektiv

✔️Hur gör Aller media för att knyta till sig rätt profiler till sitt nätverk av influencers?

✔️”Micro-influencers är jättehett idag och kan ha en extrem påverkan”

✔️Om annonsmärkning av uppdateringar ”Vi korrekturläser allt som publiceras”

✔️Ida tipsar: Så lyckas du med dina influencersamarbeten om du är en mindre tidskrift

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden finns att ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app och ladda ner till din smartphone.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.