Tidskriftspodden: “Med AGFO har vi jobbat super-agilt”

Torsdag 1 mars 2018

Lovisa Madås, LRF Media – Tidskriftspodden

Lovisa Madås har haft rollen som digital affärsutvecklare och digital utvecklingschef på LRF Media. Nu arbetar hon som affärsutvecklare med fokus på förlagets nya varumärke AGFO. I Tidskriftspodden berättar hon bland annat om LRF Medias digitala offensiv och vad hon lärt sig efter att ha jobbat med digitala läsarintäkter under många år.

Innan Lovisa Madås började på LRF Media var hon på Aftonbladet i åtta år. Där hann hon med att fyra år som redaktionschef på Allt om Stockholm och fyra år som ansvarig för Aftonbladet Plus. Tidigare har hon bland annat startat en egen tidskrift, gett ut en guidebok, jobbat på Discovery channel och varit frilansjournalist.

Glimtar ur avsnitt 39:

✔️Så ser strategin bakom nya plattformen AGFO ut  – “Vi har fötterna kvar i myllan men tar det i en annan form till nya målgrupper”

✔️Vad kan tidskrifterna lära från dagspress när det gäller läsarintäkter och metoder?

✔️Hur har LRF Medias digitala offensiv sett ut i praktiken?

✔️Om uppköpen av företagen E-handel.se och Skira

✔️”Har jag någon gång känt att jag tillhört tidskriftsbranschen? Inte direkt”

✔️Så prioriterar Lovisa Madås närvaron i olika kanaler och plattformar

Fakta om AGFO
AGFO är en ny plattform med fokus på agtech och foodtech. Digitalisering, ny teknik och entreprenörskap omvandlar hela livsmedelskedjan, globalt och i Sverige. AGFO hjälper dig att följa utvecklingen och dra nytta av de nya möjligheterna, genom journalistik och tjänster. . Lovisa Madås är ansvarig för satsningen.

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden finns att ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app och ladda ner till din smartphone.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.