Tidskriftspodden #16 – Jonas Terning

Torsdag 12 januari 2017

jonas-terning-omslag-tidskriftspoddean-alt3

I avsnitt 16 av Tidskriftspodden gästar Cafés chefredaktör Jonas Terning. På kort tid har han lyckats vända minus till plus – men hur?

Jonas Terning, som har arbetat på Café sedan 2010, tog över som chefredaktör på det anrika livsstilsmagasinet 2015. Han menade då att tidningen och varumärket Café står starka. Utmaningen, mot bakgrund av den kraftiga strukturomvandlingen som tidningsbranschen går igenom, var att addera fler starka kanaler. Hur har det gått? Hör Jonas berätta om den delvis smärtsamma strukturomvandlingen på tidningen, lyckade Fördomspodden och ett digitalt nytänk. Jonas Terning berättar även i Tidskriftspodden om hur Café tillsammans med Aller media utvecklat varumärkets nyttiga kringverksamheter.

– Kringverksamheter som exempelvis butiksevent är inget nytt i sig, det har Café gjort i många år. Förändringen ligger i att vi börjat jobba hårdare med att producera innehåll kring våra event, och det har gett väldigt bra utslag. erik-niva-omslag-cafe

Om Tidskriftspodden

Tidskriftspodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en snabb och initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.

— Gilla Sveriges Tidskrifter på Facebook om du vill du veta mer om oss och få koll på kommande avsnitt.

Tidigare avsnitt

#1: Kerstin Neld. #2: Olle Aronsson. #3: Susanna Lundell. #4: Irena Pozar. #5: Helle Klein och Karin Lennmor. #6: Patrik Hadenius.#7: Daniel Poohl. #8: Pamela Andersson. #9 Fredrik Wass. #10 Terese Allert. #11. Robert Brännström. #12 Mattias Göransson. #13 Melanie Deziel. #14 Sofia Wadensjö Karén. #15 Amelia Adamo.

 

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.