Tidskrifternas viktigaste valfrågor

Torsdag 13 juni 2018

valmanifest-puff

Bra journalistik från oberoende medier är en av demokratins grundbultar. Men i dag pressas vår bransch från flera håll. Nya konsumtionsmönster, konkurrensen från globala internetplattformar, desinformation och ett minskat förtroende för traditionella medier är några av de stora utmaningarna.

Tidskriftsbranschen behöver få förutsättningar att skapa sunda affärsmodeller för att kunna fortsätta producera den journalistik som utgör grunden för vårt fria samhälle. Det handlar om rätt momsregler, tydlig upphovsrätt och rättvisa konkurrensvillkor.

Det här valmanifestet innehåller våra viktigaste förslag för att stärka svensk tidskriftsjournalistik. Här får du också veta var riksdagspartierna står i våra frågor.

Sveriges Tidskrifters valmanifestLäs hela Sveriges Tidskrifters valmanifest (pdf)

Innehåll:
MOMSEN PÅ DIGITALA TIDSKRIFTER
PUBLISHERS RIGHT
KONKURRENS PÅ LIKA VILLKOR
SJÄLVREGLERING AV MEDIEETIKEN

Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter

Helle Klein, ordförande Sveriges Tidskrifter

 

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.