”Sociala medier kan driva samhällsförändring”

Torsdag 16 november 2017

Frida Boisen Bonnier Magazines & Brands

Frida Boisen är digital chef & ansvarig utgivare på Bonnier Magazines & Brands. Hon är en av landets största medie- och tidskriftsprofiler och gör dagligen ett stort avtryck – oavsett om det är genom krönikor, sociala medier, föreläsningar eller sitt dagliga operativa arbete i Bonniers regi. I våras utsågs Frida till Årets branschpersonlighet under Stockholm Media Week och hon blev alldeles nyligen nominerad till Årets digitala influencer av konsultföretaget Consid. Men varför drogs hon till journalistik och digital innovation från början, vad var det som lockade? Dessutom:

✔️ Om #Metoo: ”Visar att sociala medier kan driva samhällsförändring.”

✔️ Om vikten av ansvariga utgivare: ”Här har vi mycket att göra.”

✔️ Om hur Frida lyckades skapa skapa en digital transformation under sin tid på GT, och nycklarna bakom framgången: ”Det var helt sjukt”.

✔️ Om Bonniers framgångsrika nativesatsning: ”Till skillnad från många andra mediehus producerar vi vårt nativematerial själva.”

✔️ Om nya intäktsmodeller: ”Det kommer hända spännande saker.”

✔️ Om att Bonnier tänker börja ta betalt för redaktionellt innehåll på nätet.

✔️ ”Annonsaffären har förändrats radikalt bara under det senaste året.”

✔️ Fridas svenska favoritmagasin, Bonnierpublikationer undanräknade: ”De gör ett kanonjobb”

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden finns att ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app och ladda ner till din smartphone. Eller lyssna direkt här:


Om Tidskriftspodden

Tidskriftspodden är en intervjupodcast som erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en snabb och initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.

— Gilla Sveriges Tidskrifter på Facebook om du vill du veta mer om oss och få koll på kommande avsnitt.

Tidigare avsnitt

#1 Kerstin Neld. #2 Olle Aronsson.#3 Susanna Lundell.#4 Irena Pozar. #5 Helle Klein och Karin Lennmor. #6 Patrik Hadenius.#7 Daniel Poohl. #8: Pamela Andersson. #9 Fredrik Wass. #10 Terese Allert. #11. Robert Brännström. #12 Mattias Göransson. #13 Melanie Deziel. #14 Sofia Wadensjö Karén. #15 Amelia Adamo. #16 Jonas Terning. #17  Camilla von Otter. #18 Ebba Bonde. #19 Olov Carlsson. #20 Claes De Farie. #21 Malin Vessby #22 Johan Såthe#23 Margret Atladottir. #24 Unn Edberg.#25 Ylva Johnson. #26 Lars Dahmén. #27 Camilla Björkman. #28 Matilda E Hansson. #29 Jonas Nordling. #30 Jonna Bergh. #31 Thomas Arnroth

— Bonnier Magazines & Brands har 53 titlar, däribland livsstilsmagasin och specialtidningar men också digitala produkter såsom sajter, nyhetsbrev, mobila tjänster och webb-tv. Förlaget ger även ut böcker och andra produkter samt har en omfattande verksamhet gällande läsarresor och event. Bonnier Magazines & Brands äger även Tidningskungen som är Nordens största återförsäljare av tidningsprenumerationer via internet. (Källa: Bonnier Magazines & Brands).

— Frida Boisen är digital chef på Bonnier Magazines & Brands och föreläsare inom sociala medier. Hon är även kolumnist på Expressen, flitigt anlitad moderator och har skrivit boken: ”Digital succé – så lyckas du med sociala medier”.  

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Business Factory

    När man anlitar Business Factory så får man något extra. Några viktiga ledord i vårt arbete är lyhördhet och framåtsträvan.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.