Readlys nya vd: “Jag får inte pengar i all evighet”

Torsdag 21 juni 2018

Jörgen Gullbrandson, Readly

Jörgen Gullbrandson är ny vd på den digitala tidningstjänsten Readly sedan i mars med siktet inställt på expansion. Enligt honom är användarna av tjänsten nöjda, nu handlar det om att få fler att upptäcka och använda Readly. Men hur stor roll spelar Readly egentligen i kampen om att bygga tidskrifternas digitala intäkter?

Glimtar ur avsnittet

✔️Efter flera kapitalrundor och med ny vd – hur uthålliga är Readlys ägare?

✔️Hur mycket kan tidskrifterna tjäna på Readly egentligen?

✔️Om erfarenheterna från it-bubblan – “Man byggde sönder bolagen till slut”

✔️Så ser strategin ut bakom att bygga snabb tillväxt

✔️Hur utvecklas tidskriftsbranschen när fokus på papperstidningen skiftar mot andra kanaler, och hur påverkar det Readly?

Programledare: Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.