Readlys nya vd: “Jag får inte pengar i all evighet”

Torsdag 21 juni 2018

Jörgen Gullbrandson, Readly

Jörgen Gullbrandson är ny vd på den digitala tidningstjänsten Readly sedan i mars med siktet inställt på expansion. Enligt honom är användarna av tjänsten nöjda, nu handlar det om att få fler att upptäcka och använda Readly. Men hur stor roll spelar Readly egentligen i kampen om att bygga tidskrifternas digitala intäkter?

Glimtar ur avsnittet

✔️Efter flera kapitalrundor och med ny vd – hur uthålliga är Readlys ägare?

✔️Hur mycket kan tidskrifterna tjäna på Readly egentligen?

✔️Om erfarenheterna från it-bubblan – “Man byggde sönder bolagen till slut”

✔️Så ser strategin ut bakom att bygga snabb tillväxt

✔️Hur utvecklas tidskriftsbranschen när fokus på papperstidningen skiftar mot andra kanaler, och hur påverkar det Readly?

Programledare: Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.